Avatar billede Annez_H Nybegynder
08. september 2012 - 22:02 Der er 2 kommentarer

List varenr+sum

Jeg har på mit arbejde investeret i programmet Jet Reports til rapportering fra Dynamics NAV. Dette program gør at mine Excel-evner, som primært er anvendelige ved statiske data, kommer til kort her.

Problemet er at jeg har et ark med varenummer samt antal, som jeg ønsker at summere. Et varenummer kan godt fremtræde på flere rækker og jeg ønsker at liste varenumrene på et nyt faneblad med summering af antal.

Jeg havde oprindeligt lavet en pivot-tabel, men da jeg skal viderebehandle disse data med anden dynamisk data fra NAV tror jeg ikke pivotering er vejen frem (i så fald ved jeg ikke hvordan)...

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede finb Ekspert
08. september 2012 - 22:26 #1
data >> subtotaler
finb
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 07:58 #2
Med varenummer i Ark1!A2:A20 og antal i Ark1!B2:B20 prøv følgende matrixformel i Ark2!A2:

Varenummer:
=INDEKS('Ark1'!$A$2:$A$20; SAMMENLIGN(0; TÆL.HVIS('Ark2'!$A$1:A1; 'Ark1'!$A$2:$A$20); 0))

Kopier formlen nedad. Når der ikke er flere unikke værdier vil formlen returnere #I/T.

Antal (I Ark2!B2):
=SUM.HVIS('Ark1'!$A$2:$A$20;$A2;'Ark1'!$B$2:$B$20)