Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. september 2012 - 10:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved import af data fra Excel

Jeg har brug for at importere nogle data fra Excel til min DB. Det går egentlig også fint - dataen kommer i hvert fald rigtigt over i den ønskede tabel. Dog har jeg det problem at jeg ikke kan se data i den tilknyttede formular efterfølgende. I forbindelse med overførslen af data får jeg en fejlmeddelelse: "Fejl ved lagring af autokorrektur af navne". Nogen der kan sige noget klogt?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 11:05 #1
Prøv at kigge i access indstillinger for den aktuelle database om der er flueben i autokorrektur. Hvis du har det, så fjern det. Det vil også sætte hastigheden op på din db!~)
Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. september 2012 - 11:17 #2
Hej spg!

Dit forslag fjernede selvfølgelig min fejlmeddelelse, men løste ikke problemet med at jeg ikke kan se de importerede data i min formular. Jeg har importeret 130 poster. De står fint i tabellen, men jeg kan ikke se dem i formularen. Der kan jeg kun se poster jeg selv har indtastet. Lidt mærkeligt. Nogen ideer til hvad der er galt?
Avatar billede mugs Novice
05. september 2012 - 11:32 #3
Har du nogle kriterier i forespørgslen?
Har du prøvet med en Requery i formularen?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 11:32 #4
Din record source til formularen!~)
Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. september 2012 - 11:45 #5
Ahaaaa! Du har ret spg. Det var min record source. Ved ikke hvordan den var blevet ændret til det noget langhårede:

SELECT Stamdata.*, Data.TRZ FROM Stamdata INNER JOIN Data ON Stamdata.Id=Data.Id;

Nogen gange har Access sit eget liv..... Det har jeg så kun brugt et par timer på at hive mig i håret over:-) Tusind tak for hjælpen. Smider du et svar?
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2012 - 18:27 #6
how about commenting on your other question?

http://www.eksperten.dk/spm/968439
Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. september 2012 - 18:39 #7
Hej terry!

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har fået mails om, at der er svaret på det andet spørgsmål. Skal fluks kigge på svarerne. Sorry.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
08. september 2012 - 09:46 #8
spg, sender du ikke et svar så jeg kan lukke spørgsmålet? Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
10. september 2012 - 09:02 #9
Har du for øvrigt set på den anden løsning jeg linker til ovenfor. Den fungerer egentlig også fint. I den løsning opretter man en "Edit" knap som man skal trykke på for at låse op for redigering. Det passer egentlig fint til mit behov. Det jeg gerne vil opnå er, at man ikke komme til at ændre i indtastede data, når man bladrer igennem posterne. Der er bare det problem ved den løsning, at jeg ikke kan se min subform, hvis der ikke allerede er tastet data i den - mærkeligt.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
10. september 2012 - 09:51 #10
Hov, det indlæg skulle ha' stået i en anden tråd:-)
Avatar billede hcthorsen Praktikant
20. september 2012 - 09:57 #11
Nå, jeg lukker spørgsmålet. Spg, du må skrive hvis du vil have point:-)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2012 - 10:38 #12
Ups, det smuttede det med at smide et svar!~)
Avatar billede hcthorsen Praktikant
20. september 2012 - 10:43 #13