Avatar billede gulerodden Nybegynder
26. august 2012 - 19:20 Der er 2 kommentarer

Device Manager "ser" ikke headset

hey Eksperter, jeg er løbet ind i et irriterende problem efter jeg lavede en formatering, og derefter gen-installering af Windows 7 Home, for at fixe en fejl som gjorde jeg ikke kunne starte nogle forskellige programmer...

her er mit problem:
Inden jeg formaterede, kunne jeg se både mit højtalersystem, og mit headset i Device manager, og jeg kunne både høre musik igennem højtalerne, mens jeg var på Skype/ Teamspeak hvor lyden gik igennem mit headset.

efter formatering og re-installering kan min computer ikke "se" headsettet, hvilket sidder i de samme porte til Mic og Output, som det gjorde før. For at gøre det endnu mere irriterende så virker headset og højtalere hver for sig, det vil sige: har jeg headsettet sat i, virker højtalerne ikke, tager jeg Headset ud virker højtalere. Mic virker hele tiden.

Hvad jeg har forsøgt:
installere Lyd drivere fra Msi's hjemmeside (har et Msi p55 bundkort)
afprøvet lyden i alle porte der kan afspilles fra ( virkede fint, dog ikke sammen)
installeret drivere generelt til mit bundkort ( Grafik kort også for den sags skyld)

Specs:
http://img26.imageshack.us/img26/8817/stuffipc.png

jeg håber virkelig i kan hjælpe, da det virker ret underligt for mig...
Avatar billede gulerodden Nybegynder
26. august 2012 - 19:27 #1
nevermind, jeg fandt en lille niftig funktion der hedder "make windows able to play two tracks simultaneously" :)

til alle der har samme problem:

Realtek -> Advanced settings -> make windwos able to play two tracks simultaneously.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. august 2012 - 22:12 #2
Altid rat når det lykkes :)
Husk at give dig selv et svar og tildel dig selv point så tråden lukkes