Avatar billede SonniBoy Nybegynder
10. august 2012 - 11:05 Der er 6 kommentarer

Studiecomputer

Hej,

Jeg søger en smule råd og vejledning til en computer til min lillebror.

Jeg antager at den skal være 15,4"-15,6", men et godt tilbud på 13,3" eller 14" vil han nok heller ikke have noget imod.

HDMI, optisk drev og en acceptabel batteritid er desuden også vigtigt.

Den skal primært bruges til surfing på nettet og studie (tekstbehandling, muligvis let database mv.). Jeg kunne forestille mig at den gerne måtte kunne håndtere mange programmer åbne ad gangen og kun sjældent genstart (uden at kende hans forbrugsmønster helt).

PRIS: MAX 3500 KR.

Jeg har kigget på denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00n5510&model_id=inspiron-15-intel-n5050&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&

og denne: http://www.wupti.com/Produkter/682169_(Wupti).html?utm_source=wupti&utm_medium=email&utm_content=main_week32_2012&utm_campaign=brand&cid=901504000001

... og er ikke nået meget længere i søgningen.

Håber I vil komme med nogle idéer :-)
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
10. august 2012 - 11:07 #1
Kan se at Wupti's computer ikke ville linkes til. Modellen er: HP Pavilion g6-1311eo
Avatar billede SonniBoy Nybegynder
10. august 2012 - 11:33 #3
erikjuul - Jeg forstår ikke dit link, kommer til spørgsmål oprettet af egen bruger?
Avatar billede JimmiFriborg Nybegynder
10. august 2012 - 11:44 #4
Til den pris vil jeg anbefale Dell... Der er ikke meget at arbejde med i den prisklasse, og du skal vide at hardwaren langt fra er den bedste, og formentlig ikke kan håndtere ret mange programmer ad gangen.

Men til prisen får du et godt produkt.
Avatar billede Cytron Nybegynder
10. august 2012 - 13:14 #5
For 3500,- skulle du sagtens kunne dække dine beskedne behov.

Jeg vil også anbefale at vælge DELL. Har selv gode erfaringer med dem. Super serivce, super priser og super kvalitet.
Avatar billede pstidsen Novice
11. august 2012 - 05:03 #6
Jeg vil anbefale en af disse tre: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6626675;6334478;6688464 Tjek lige den fra Fujitsus batterilevetid.