Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
10. august 2012 - 00:09 Der er 7 kommentarer

Begrænsning på computeren

Pludselig fik jeg denne meddelelse i Outlook 2010, da jeg ville aktivere et link: "Denne handling er blevet annulleret p.g.a. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren".

Hvem er systemadministratoren i dette tilfælde, og er spærringen gennemført, fordi jeg har lånt Office 2010 disken af en bekendt?

Jeg kører Windows 7, 64 bit. og Explorer
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2012 - 09:20 #1
Nej sikkert fordi du bruger Crome eller Firefox!
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2012 - 09:24 #2
Denne vej hvis du vil klare det selv.
handling blev afbrud pga begrænsninger på computer
Dette er et kendt problem især hvis du bruger Crome eller Firefox.
Du kan løse problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2012 - 09:38 #3
Dette fix kan muligvis ordne det!
http://go.microsoft.com/?linkid=9726441
Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
10. august 2012 - 11:31 #4
Poko1, det var simpelthen løsningen. Jeg mener Microsofts Fix-it. Nu kan jeg igen aktivere links i Outlook.
Tusind tak for det.
Kan du også fortælle mig, hvorfor jeg ikke modtager billeder på indkommende e-mails? Der er blot en bar ramme.
Men, når jeg installerer Office 2010 på min bærbare, er der intet problem. M.a.o. må det være en fejl i den stationære pc, men hvor?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2012 - 12:34 #5
Får du ikke i læseruden til højre for indbakke denne mulighed hvor du kan højreklikke og vælge??
http://gratisupload.dk/vis_billede/683541/
Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
10. august 2012 - 12:59 #6
Nej, jeg får ingen mulighed for at åbne billederne.
Når jeg f.eks. får et nyhedsbrev fra Media Watch står der kun teksten. Hvor der skule være billeder, er der kun tomme rammer.

Ved eb bestemt lejlighed fik jeg meddelelsen: "MS Teredo Tunneling Adaptor er deaktiveret (kode 22)" - Når jeg forsøger at aktivere den, får jeg denne besked: "Enheden kan ikke starte (kode 10)".

Kan det evt. være årsagen til, at mine mails har ingen billeder med?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2012 - 13:37 #7
prøv om det er sat rigtig i netværk?
http://gratisupload.dk/vis_billede/683542/
eller søg google
http://kortlink.dk/google/batx