Avatar billede Olekirk123 Nybegynder
06. august 2012 - 18:32 Der er 9 kommentarer

Min PC slukker sommetider i forskellige spil

Hej Jeg har et problem, min Stationær PC går sommetider ud i b.la MW3 og det nye GW2. Det irriterer mig meget, da det fungerer fint i Diablo 3, Battlefield 2.

System
Windows 7 (64)
Gigabyte Z68AP-D3
Intel I5-2500K
NVIDIA GeForce GTX 570
8 GB RAM
Skærm: ASUS 23" VH238T LED

Når PC'en slukker er det altid skærmen den slukker først, dermed sagt jeg kan godt stadig snakke over skype efter skærmen er slukket, men bliver nød til at genstarte PC'en for at spille igen.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede r3cor Nybegynder
06. august 2012 - 18:46 #1
Kunne godt virke som om det er dit grafikkort der oplever et problem. Prøv og kør en torture test med http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ og se om det kunne være et kølings problem
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 19:22 #2
Enig i #1 Er køler til grafik kortet ren?
Avatar billede Olekirk123 Nybegynder
06. august 2012 - 20:56 #3
#1 Min GPU Røg op på 84°C igennem stresstesten.

#2 Har lige gjort grafik køleren ren, men synes ikke det så, så galt ud.

Vil lige teste den i MW3 og se om lidt rensning har hjulpet.

Hvis ikke, synes i så jeg skal returnere det til producenten?
Avatar billede Olekirk123 Nybegynder
06. august 2012 - 21:14 #4
Den crashede igen, tror i det kan være et software problem? kan ikke lige se hvad det skulle være, har det hele updated.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2012 - 07:23 #5
Dit grafik kort bliver i hvert fald for varmt. Lukkede den ned i stres testen?
Kan tænkes at spillene presser mere ud af det så det kommer over 90 grader der på nogle modeller får det til at lukke ned.
Så ja der er en fejl med det. Hvis der er garanti så lad producenten klare det.

Ikke garanti: Har lige set et billede af dit grafik kort og det er jo et af de lukke modeller. Disse kan være meget svære at se hvor beskidt der er. Jeg havde nok prøvet at udtage kortet og tage en trykluft på dåse med slange på og pustet ind bag fra kortet og samtidigt suget der hvor blæseren suger ind. Bloker vingen på blæser så den ikke fiser rundt.
Den korrekte måde at gøre det på er at skille det ad, men så skal man rode med kølepasta bagefter.
Avatar billede Olekirk123 Nybegynder
07. august 2012 - 12:10 #6
Den lukkede ikke ned i stresstesten, men det må være det. Bare træls jeg bestilte min PC færdigbygget, så skal aflevere den sådan ^^
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2012 - 08:59 #7
Hej jeg har været på ferie et par dage.
Har du afleveret den?
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 21:14 #8
Har du prøvet med et andet GFX? Dit 570gtx burde snildt kunne klare at komme op omkring 90C i en furmark test, og maks temperatur for kortet skulle ligge omkring de 97C.

#5 "Kan tænkes at spillene presser mere ud af det så det kommer over 90 grader der på nogle modeller får det til at lukke ned."

Også det samme jeg tænke men når han siger hvilke spil det er virker det meget mærkeligt. MW3 kører på en efterhånden gammel grafik engine som ikke presser en computer synderligt meget, men Guild wars 2 gør, hvilket er stik modsat af kravene fra MW3.

Tilgengæld virker Diablo 3 som er næsten så tungt som GW2 uden problemer, og battlefield 2 burde blive revet rundt uden den store modstand.

Jeg vil foreslå at køre en Prime95 torture test http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=103/ og test CPU og rammene blot for at være på den sikre side. Havde selv nogle DDR2 ram blokke som fint kunne klare nogle spil uden problemer, men som ville vise pixelation nogle gange under film, virke helt fint i nogle spil og få andre spil til at gå fuldstændig under.

Hvis testen ikke viser noget vil jeg som næste udgangspunkt foreslå det samme som #5
Avatar billede r3cor Nybegynder
11. august 2012 - 21:16 #9
Havde selvfølgelig ikke set din windows version og linkede den forkerte, du skal selvfølgelig bruge 64bit versionen som er her http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=205