Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
03. august 2012 - 15:35 Der er 2 løsninger

Overbevisning om miljø-problemer

Kære alle.
Jeg er ret bekymret for vores miljø, og jeg har en halvsøster på 14 år, der ikke gider at lytte på hvad jeg siger om det.
Hun er helt ligeglad, og slukker aldrig tv, lys, computer osv. efter sig...
Hvordan skal jeg få hende til at forstå hvad der kan ske?
Det samme problem er med min søster på 12.
De gider ikke at lytte på en femten-årig der har en del forstand på det...
Desuden er deres computere altid usikre... Trojanske heste osv.
Dem siger de at de ikke har, men de tror selv at windows er et antivirus-program...
Hvad gør jeg ved det? Det er cursermania og den slags, som måske endda kan smitte over routeren.
De kan jo også blive hacket på deres kort, hvis de køber noget....
Jeg har prøvet at forklare dem det, og det med min søster og virus og trojanerne, er ved at blive forstået...
Men hun forstår ikke at gratis smileys og cursers ikke er helt uskyldige...

Hjælp

Tak på forhånd for hjælpen.
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
03. august 2012 - 16:12 #1
Man må erkende at man ikke kan "redde" hele verden.

Hvi du er venlig og rar, kan du påvirke dine omgivelser ved at vise dem at du gør noget godt for miljøet.

Og i bund og grund er det jo dine søstres computere der bliver ødelagte med alle de besværligheder det kan medfører.
Avatar billede chazeftw Nybegynder
03. august 2012 - 17:02 #2
#1 Ja, det kan da godt være at det er hans søsters computer, men som ældst i en søskende flok, og endda som en dreng (som jeg selv), føler man altså et vidst ansvar overfor sine søskende (især fordi de er piger).

Jeg forstår godt dine frustrationer Mikkel. Hvad gør dine forældre ved det? Tror du skal tage en snak med dine forældre om det, de skal nok kunne skære igennem.

Hvis det ikke virker, så er der ikke meget andet at gøre end at ruske en gang i dem. Prøv at tage den overfor hinanden ved et bord så der kommer mere seriøsitet henover det og læg kortene lige på bordet.

Håber du kunne bruge nogle af mine egne erfaringer :)