Avatar billede sabbil Nybegynder
03. august 2012 - 15:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Glemt adgangskode til zip fil

Hej Ekspertens brugere.

Jeg er kommet ud i et lille dilemma. Jeg sad og kiggede mine gamle harddiske igennem for et par dage siden og stødte på nogle gamle arkiv billeder som er komprimeret til zip fil med kode. Men jeg har glemt koden til zip filen. Er der Nogle der kender et godt freeware program der kan løse koden, så jeg kan se mine gamle billeder igen.

Glæder mig vildt meget til og hører fra jer.

På forhånd tak.

Knus herfra.
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
03. august 2012 - 15:09 #1
Måske kan du bruge det her?

Kedeligt dilemma
Avatar billede LisbethDj Nybegynder
03. august 2012 - 15:10 #2
https://account.live.com/ResetPassword.aspx?mkt=da-DK

Nå det kom ikke med før, så her har du det.
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. august 2012 - 15:16 #3
Prøv om det her dur
http://www.freewarefiles.com/Zip-Password-Finder_program_1126.html

Men vær forsigtig med den slags programmer, du ved aldrig om der er skjulte ting i programmet.
Avatar billede sabbil Nybegynder
03. august 2012 - 15:58 #4
1: lisbethdj.

Tror desvæære du har læst forkert i hvad jeg søger jeg kan ikke bruge dit link til noget.

2: jensenjs:

Er desværre bange for det er et uddateret program du har linket til. Den forløbige søgetid for og finde måske koden som kun indebærer bokstaver fra a-z og tal fra 1-9 er sat til 15 dage+
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 16:59 #5
Hvis det er en meget naiv kode som "2468" eller din fødselsdag, kan du køre et program med Brute force, men er koden lidt mere kompliceret, vil hverken computeren eller du selv leve længe nok til at se resultatet. En stærk kode er jo netop stærk fordi, den ikke kan brydes inden for overskuelig tid. Og heldigvis for det.
Hvis koden er noget helt tilfældigt, som du ikke selv kan associere til, kan du lige så godt opgive det.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2012 - 22:02 #6
Hvorfor krypterer folk ZIP filer?

Fordi at man bare kan henet et program paa nettet som kan laese dem alligevel?

Eller fordi at det skal vaere umuligt at laese dem uden kodeord?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 22:37 #7
#6 Ja det er jo et morsomt paradoks.
1. Først kryptere for at hindre andre i at åbne filen.
2. Dernæst ønske sig et frit tilgængelig program, som afslører koden.
3. Hvorefter 1. bliver totalt meningløst :)
Avatar billede sabbil Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:58 #8
oprydning lukker tråden
Avatar billede Rune Sommer Mester
17. januar 2013 - 23:03 #9
Findes der en løsning?
Er stødt ind i samme problem nu :/