Avatar billede Titanic15 Praktikant
25. juli 2012 - 15:44 Der er 6 kommentarer

plante 2 mia hektar træer i ørknen.

Jeg kunne godt tænke mig at se på nettet hvor der f.eks er Afrikanere eller andre der planter træer i Ørknen med denne opfindelse.

Bliver den brugt i dag eller ej?
se denne dkk hjemmeside her

http://www.trae.dk/index.asp?page=/Dokumenter/Dokument.asp%3FDokumentID%3D1419
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2012 - 21:01 #1
http://www.youtube.com/watch?v=ld_-lp0LTzM&feature=related
Jeg kender ikke boksen, men kan da se fra linket den har blevet brugt i ørkenen ved Dubai
Avatar billede Titanic15 Praktikant
30. juli 2012 - 16:01 #2
Ja der er den blevet prøvet af, men kunne godt tænke mig at vide om den er kommet rigtigt i brug nu for alvor.?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 16:15 #3
Den skulle have været i test i tre år nu ud fra dette link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Groasis_Waterboxx
Du kan se det under testing.
Og jeg tror stadig det er på testplan
Avatar billede Titanic15 Praktikant
01. august 2012 - 13:15 #4
Ok, det var hvad der stod under test
oversat til dansk med google oversæt

Boksen er blevet testet i 3 år på Oudja University i Marokko, hvor næsten 90% af planterne overlevede med kassen i forhold til 10% uden. Bortset fra projekter i varme tørre områder, er boksen testes i vingårde og kolde bjergområder.
Avatar billede Titanic15 Praktikant
01. august 2012 - 13:18 #5
Tak 220661

Det svar kunne jeg godt bruge
læg svar for point
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2012 - 13:32 #6
okay jeg lægger et svar