Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 08:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Security Shield virus

Hejsa

Min mor har fået en slags virus, der hedder Security Shield.

Jeg vil gerne hjælpe hende med at fjerne det, hvad skal jeg gøre?

Mange tak på forhånd.

Hilsen Julie
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 08:57 #1
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 09:04 #2
denne her ligger på hiresn cd som du henter og brænder som en bootbar cd og booter op på

Malwarebytes Anti-Malware 1.51.1

men der ligger flere

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 09:15 #3
Sorry, men jeg forstår intet af det. Jeg har overhovedet ikke forstand på it :-(
Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 09:45 #4
Ok nu har jeg fulgt diverse links, sat den i safe mode og kørt et eller andet malware program og fjernet det, den fandt. Så bad den mig genstarte og nu beder computeren mig vælge f2 for setup eller f12 for reebot selection menu. Hvad gør jeg?
24. juli 2012 - 09:49 #5
Ref #4: Har du nogen CD siddende i PC'en ???
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 09:50 #6
se "2

hent hirens og brænd den som en bootbar cd

du henter den her

http://www.hirensbootcd.org/download/

systemet er som ret enkelt
brænd hirens som en bootbar cd/dvd hvad du nu vil

nu booter du op på cd/dv og starter
mailware bytes  op og lader den fjerne den

kender du ikke en kammerat der lige kan vise dig hvordan ellers bliver det ret svært
de fleste pc forretninger kan for et lille beløb fjerne den for dig hvis det andet ikke er muligt

m.v.h
Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 09:50 #7
Nej et USB stik
24. juli 2012 - 09:52 #8
Iøvrigt:

Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png
Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 10:06 #9
Ups, undskyld! Jeg er bare en blondine, der prøver at hjælpe sin mor.
Men tusind tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2012 - 18:44 #10
Hej Julie.
Opretter du det i en ny kategori, eller har i løst problemet?
Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 19:26 #11
det med security shield er klaret, nu kan windows update og alt andet, som har med sikkerhed at gøre, ikke starte :(

Tror nok, at have oprettet i en ny og rigtig kategori :)
Avatar billede Aarhus79 Nybegynder
24. juli 2012 - 19:47 #12
Må hellere få lukket her.