Avatar billede Cowgirl Nybegynder
19. juli 2012 - 18:44 Der er 4 kommentarer

dns-serveren

Hejsa.

Sidst jeg var på computeren var der ingen fejl, men da jeg jeg loggede på her sidst på eftermiddagen kunne jeg kun komme ind på ca 1/2 af de sider jeg plejer at besøge....
Fejlfindingen siger dns-serveren svarer ikke? Hvad gør jeg?

MVH Cowgirl
Avatar billede pkbech Juniormester
19. juli 2012 - 19:05 #1
Hej Cowgirl

Først det kan være en periodisk fejl hos din tele udbyder.

Tjek dit teleselskabs hjemmeside for drifts forstyrelser hvis du kan.

Sluk din router genstart den gør det samme med din computer.

Hvis fejlen forsætter:
Hvilket styrer system kører du? (Window 7/XP/Vista/Mac OS?)
(Antager du kører windows i en eller anden form)
download malewarebytes fra
http://www.malwarebytes.org/
Kør programmet et er tit spyware/adware laver rod i DNS indstillingerne.
Avatar billede pkbech Juniormester
19. juli 2012 - 19:17 #2
Hvis du bruger windows 7 kan denne guide bruges

http://blogs.fagbladet.dk/it/brug-google-som-dns-udbyder-i-windows-7/

skifte DNS skulle løse dit problem 8.8.8.8 og 8.8.4.4 er google servere
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. juli 2012 - 21:48 #3
Der er tilsyneladende en kæmpe net fejl på sjælland i øjeblikket.

Jeg bruger selv Webhosting.dk til mail og web. Og de har været nede mere eller mindre hele dagen og når man ringer til den får man følgende meddelelse:

[citat start]
Der er generelt problemer med internettet på sjælland. Der er teknikker på sagen.

Og da fejlen ikke ligger hos dem, kan de ikke rigtigt gøre noget ved det...

[citat slut]

Det er bare mærkeligt at man ikke har kunne læse noget om disse generelle problemer med internettet i diverse nyhedmedier.
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. juli 2012 - 21:56 #4
Og det kunne måske hænge lidt sammen med følgende:

Hostingfirmaer trækker stikket ud til spam-botnet bag 18 milliarder spammails pr. dag

Der er en kort artikel her: http://www.version2.dk/artikel/hostingfirmaer-traekket-stikket-ud-til-spam-botnet-bag-18-milliarder-spammails-pr-dag-46621

Og hvis det er. Så må vi jo håbe at de snart får gang i diverse DNS servere igen snart.