Avatar billede bmianne Nybegynder
18. juli 2012 - 18:06 Der er 13 kommentarer

Windows 7 ultimate drivers

Hej

Har installeret windows 7 ultimate, og den havde meget svær ved selv at finde drivere til lydkort, netkort osv.

Og bøvler stadig med grafikkortet, og prøvet med flere forskellige kort. Den skriver ved alle at det er en standard vga kort. Og det er nøjagtig det samme med alle 3 grafikkort jeg har prøvet i den. Og den vil ikke opdatere den heller ikke i feks. driver genius. Driver genius ville heller ikke finde lydkort driver osv, selvom de ikke var installeret.

Og ved enhåndshåndtering står der en ukent enhed, og placering pci bus, men den kan ikke finde ud af hvad det er.

Og under skærmkort ligger en standard vga kort, og det er den som sidder i pci bus.

Nogle som har haft et lignende problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 18:23 #1
virker lan? så gå på nettet og hent/kør slimdriveres. Det henter drivere efter din hardwares id, så hvis det findes, så skulle slimdriveres finde det.
Der er to link på siden - den orange er gratis.
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede bmianne Nybegynder
18. juli 2012 - 18:56 #2
Ja men skulle selv ind og opdatere driver, så den fandt lan kortet. Windows 7 burde da selv finde alle drivere.

Lige prøvet det program du nævnte, og den opdaterede til standard vga kort. Og er kortet ikke.
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. juli 2012 - 19:50 #3
hvad har du af hardware-id under detaljer?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2012 - 20:18 #4
win7 / microsoft finder kun de drivere, hvor producenterne har betalt for at blive genkendt. Ellers kunne de jo så let som ingenting have lavet noget som slimdrivers.
Og lad nu være med at klappe flere grafikkort i maskinen - alt andet lige, så ødelægger du windows med en masse unødige filer.
Har du alle de korrekte drivere til bundkortet? Ellers må du via dennes hjemmeside (eller den medfølgende cd) indlæse drivere, og så kommer resten nok på plads.
Avatar billede milter Ekspert
18. juli 2012 - 20:24 #5
Dine problemer tyder på, at du forsøger at finde drivere til hardware, som ikke er bygget til 7'eren.

Ja, 7'erens og andre programmers evne til at finde en kompatibel driver er et plus i mage tilfælde, men den bedste og sikreste metode til driversøgning er stadig at finde ud af, hvor alle driverkrævende dele kommer fra og finde deres modelnummer.

Det bedste, du kan gøre, er at fortælle os alt om din computers mærke, navn og modelnummer.
Avatar billede pkbech Juniormester
18. juli 2012 - 20:30 #6
som #4 siger Window 7 er ikke noget mirakel den finder kun meget få driver selv. Men dog kommer de mest basale ting til at kører nogen lunde.

Men GFX, lyd, bluetooth, wifi og så videre skal du selv installer eller havde et program der gør for dig.

fx. http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Driver-Detective.shtml
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2012 - 20:34 #7
Hvis ikke pc er født med windows 7 er det altid en god ide at køre Upgrade Adviser før man går i gang med at formatere.
Specielt hvis du går fra Xp til Windows 7.
Avatar billede bmianne Nybegynder
19. juli 2012 - 00:41 #8
HP 5187-5256 nVidia GeForce FX-5500 256MB

Dette er grafikkortet, men kan ikke finde en version til win7
Avatar billede milter Ekspert
19. juli 2012 - 01:11 #9
#8.

Jeg har søgt, men der kommer ikke noget entydigt svar.

Her er en vejledning til at finde det, som kan bruges til at finde ud af mere om din computer:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/findModel?cc=dk&lc=da&dlc=da

Hvis du kan give os de oplysninger, bliver det lettere at finde en løsning :-)
Avatar billede milter Ekspert
19. juli 2012 - 01:13 #10
Og grunden til, at du ikke kan finde en driver til Win7 kan være, at der ikke er nogen. Nogle gange virker en driver til Vista i tilfælde som dit, men der er ingen garanti.
Avatar billede bmianne Nybegynder
19. juli 2012 - 01:16 #11
Har læst at bundkortet ms-6701 virker til xp og win 2000.

Kan man ikke få den til at virke ordentlig med win 7
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2012 - 18:58 #12
#11 Ja det var det jeg frygtede.
Avatar billede milter Ekspert
19. juli 2012 - 19:20 #13
#11.

Din computer ser ud til at være en ret gammel sag fra længe før Win7. Jeg tvivler stærkt på, du får den til at virke ordentligt med 7'eren.