Avatar billede Mbisander Novice
15. juli 2012 - 18:16 Der er 4 kommentarer

GPS uden 3G

Hej Eksperter,

Jeg er begyndt at geocache.. Men da jeg er i udlandet tænker jeg at jeg godt kan tage nogle caches, men det koster jo knaster - hvis man køre over 3G.. Er der en app hvor man kan indtaste de koordinater hvor cachen også kun gøre på gps, el. noget lignede?

Tak på forhånd!
Avatar billede Maria-p Nybegynder
15. juli 2012 - 19:03 #1
Man kan ikke køre på GPS uden data. Jo hvis man har et fast kort;)
Kender ikke specielt meget til geocaching men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2012 - 20:10 #2
køb en garmin navigator (der er andre fx tom tom) - så har du kort, og den henter data fra satellitter.
Avatar billede kjeldsted Novice
15. juli 2012 - 20:31 #3
#1 det er så ikke helt korrekt. Jeg er da netop hjemvendt fra to uger i Texas hvor min iPhone blev brugt som GPS, selvom data var slået fra.

#0 Nu skriver du jo blot at du har en enhed med 3G. Det kan jo være iPad, iPhone, Android, computer...!?
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. juli 2012 - 22:28 #4
Hvis du har en Android kan du hente
Gratis Maps(-)
Betalt Maps(+)

det kan sidde ved en wifi forbindelse og cache kort til din memory, når du er ude slår du G3 fra og bruger Maps(-) eller (+)

Jeg har brugt det da jeg var på geocaching og ikke havde mobilt net.
Jeg kan ikke huske hvad geocaching programmet hed, men det virkede fint sammen.