Avatar billede pkbech Juniormester
12. juli 2012 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access form combo box opdatering

Hej Jeg er ny med Access der er sandsynlig vis en meget nem måde at gøre det her på men jeg har side med det i timer og brugt google mv. så er gået død i det.

Problemet er at jeg har en form der skal bruges til at lave nye og redigere i poster i en table (tbl_Aftaler)
tbl_Aftaler er linket til tbl_Adresser som så er linket til tbl_Veje

Problemet er at jeg gerne vil havde at vejnavn fra tbl_veje kommer til at stå i en combo box (kb_vejnavn) felt i form'en og at dette navn ændresig når man bruger næste post pillen. Hvordan gør jeg det nemmest/på en brugbar måde?

[tbl_Adresser]
adresseID
vejnr
husnr

[tbl_Veje]
vejnr
vejnavn

[tbl_Aftaler]
aftalenr
adressenr
kundenr

[tbl_kunder]
kundenr
kundenavn
Avatar billede pkbech Juniormester
12. juli 2012 - 18:33 #2
Tak Terry kan ikke lige se hvordan de guides løser mit problem men kigger på dem sener tror jeg har stiret mig helt blind lige nu.

Var måske lidt upræcis

Har en kombo box der lister alle veje(vejnavn) og gemmer vejnr ved valg. Men den gemmer kun sin egen værdig og ændre sig ikke efter hvilken post(Aftale) er åben i formen.
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2012 - 21:42 #3
If you have created your tables/relationships correctly then the contents (selected value) of the combo will change when you navigate through the records showing the value that was chosen when the record was created.

I assume that this is what you want to do?
Avatar billede pkbech Juniormester
16. juli 2012 - 18:33 #4
Yes and no I wanted a box without relation to post info to be updated with current post data.

Trouble is I have a tables

Roads
RoadID
Name

Adresses
AdressID
RefRoadID
hus no.

Agreement
AgreementID
RefAdressID
StartDate
EndDate

I am making a new form to create/edit (new) agreement and I want a field where you write road name and select it then select an address from table Adress' showing only the address' related to the specific road.

All codding for select and such is working flawlessly only trouble is the field with Road name is keeping it's value when you change between posts (moving between different agreements) would like it to write name of the current road in the search for road name field. (Road name related to the address currently associated with agreement viewed)

As I am relating agreement to address' and not to a road directly. And I would like writing a road name/searching for a road not to affect current post before you change relation to a specific address.

Currently best I've been able to is put a field writing road name associated with currently shown address in a field trouble is this field is linked I would like to avoid this link and still get the road name displayed.
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2012 - 19:45 #5
So what you want to do is display the specific Road depending on the contents of the address combo?

In the on Current event you need some code which displayes the correct road information in the road combo. Something like this.

Me!cboTest2.Value = Me!cboTest2.ItemData(0)
Avatar billede pkbech Juniormester
16. juli 2012 - 19:58 #6
Yes excatly Terry. Thanks
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2012 - 20:16 #7
your welcome