Avatar billede Oscar560 Novice
10. juli 2012 - 10:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

reference mellem 2 felter i samme tabel

Hej eksperter

Jeg har et tabel hvor jeg indtaster arbejdstid for uge 1 og 2:

1Mandag_Start
1Mandag_Slut
1Tirsdag_Start
1Tirsdag_Slut
1Onsdag_Start
1Onsdag_Slut
1Torsdag_Start
1Torsdag_Slut
1Fredag_Start
1Fredag_Slut

2Mandag_Start
2Mandag_Slut
2Tirsdag_Start
2Tirsdag_Slut
2Onsdag_Start
2Onsdag_Slut
2Torsdag_Start
2Torsdag_Slut
2Fredag_Start
2Fredag_Slut

Kan man lave sådan at indtastning for uge 1 felter er standardværdi i uge 2 felter medmindre man så ændre det selv ved indtastning. Alle felterne er i samme tabel
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2012 - 18:41 #1
I think you need to try explaining in more detail, I have no idea what you mean :o(
Avatar billede Oscar560 Novice
10. juli 2012 - 20:31 #2
Jeg har alle de felter i en tabel. Alle med 1 start er arbejdstid for uge 1, 2 er for arbejdstid uge 2. For det meste er uge 1 = uge 2 derfor vil jeg på en måde have at tal fra uge 1 automatisk overføres til uge 2, men samtidig skal det være mulighed for ændre i uge 2 tal der hvor de evt. ikke er de samme.

Håber det var beder, der er svært at forklare
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2012 - 20:54 #3
not really
Could you maybe send an example of your dB and an explanantion as to what the dB is supposed to do.

I actually think your table design could be changed to make things easier.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede fdata Forsker
10. juli 2012 - 23:02 #4
Hvis du er frisk på lidt programmering - og arbejder i Access 2010 - kan du bruge de nye datamakroer.

Her vil du helt sikkert kunne danne en makro, som indsætter Uge 1 tallene i Uge 2, når du taster i Uge 1. Du vil efterfølgende kunne rette tallene i Uge 2 uden videre.

Tjek evt. nettet for mere om datamakroer. De er ret smarte.
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2012 - 19:22 #5
I've added a button to the from with following code

Private Sub Command27_Click()
    Me.Ctl2Mandag_Start = Me.Ctl1Mandag_Start
    Me.Ctl2Mandag_Slut = Me.Ctl1Mandag_Slut

    DoCmd.RunCommand acCmdSave

End Sub
Avatar billede Oscar560 Novice
11. juli 2012 - 21:02 #6
Thank you wery much Terry, that was exactly what I need.
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2012 - 21:29 #7
your welcome and thanks for the points