Avatar billede Oscar560 Novice
06. juli 2012 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

beregning af tid i access 2010

Hej eksperter

Der er nok mange som har bøvlet med samme problem som jeg har.
Jeg har i et tabel start og slut tidspunkter:

Mandag_Start
Mandag_Slut
Tirsdag_Start
Tirsdag_Slut
Onsdag_Start
Onsdag_Slut
Torsdag_Start
Torsdag_Slut
Fredag_Start
Fredag_Slut

og et felt
samlet arbejdstid som gerne skulle summere tidspunkterne imellem
jeg har prøvet med følgende formel
([Mandag_Slut]-[Mandag_Start])+([Tirsdag_Slut]-[Tirsdag_Start])+([Onsdag_Slut]-[Onsdag_Start])+([Torsdag_Slut]-[Torsdag_Start])+( [Fredag_Slut] - [Fredag_Start] )
Det virker indtil kl. 24 , men i stedet for summere videre så starter den forfra. og man kan ikke bare gøre ligesom i excel hvor man formatere [tt]:mm:ss

Hvad gøre man så?
Uden at skal begynde og vba programere, for der kan jeg ikke i Access
Avatar billede terry Ekspert
06. juli 2012 - 13:05 #1
Avatar billede Oscar560 Novice
07. juli 2012 - 14:30 #2
Det er meget muligt, men jeg kan ikke få det til at virke, jeg skal ikke have forespørgsel, feltet skal være i tabellen, så nå jeg senere opretter et formular og alle oplysningerne bliver indtastet så skal feltet vise på formularen den samlede antal timer.
Avatar billede Oscar560 Novice
10. juli 2012 - 10:08 #3
Jeg fik det til at virke ifølge linket, formlen skulle bare rigtigt sted. Du kan sende et svar. Mange tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2012 - 18:30 #4
here it comes :o)
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2012 - 20:50 #5
thanks :o)