Avatar billede awbufas Nybegynder
04. juli 2012 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

StereoMix optagelse Realtek

Hej.
Jeg har læst en masse om de spørgsmål der er oprettet i forbindelse med optagelse af ekstern lyd, som fra eks pladespiller eller båndoptager til pc.
Grunden til det er at jeg har kunnet optage på denne måde for ca 1 års tid siden, men nu kan jeg ikke - hverken på min bærbare eller stationære pc. Begge kører Win 7.
Jeg har læst enkelte steder at denn funktion i Win 7 er slået fra....Er det rigtigt.

Jeg mener ellers jeg har rimeligt styr på det med lyd og div, men jeg kan simpelt hen ikke få den til det.

Der er et par steder her inde nævnt at man hente programmer som optager alt lyd der er på skærmen, som man kunne på Win Xp, det piner mig bare at jeg ved at dette har kunne lade sig gøre uden disse programmer.
Jeg bruger Audacity til at optage med

Jeg har lagt nogle screendumps ud her :

https://picasaweb.google.com/dmmixfan/Desktop?authuser=0&authkey=Gv1sRgCL7QtraKzvH1BQ&feat=directlink
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
04. juli 2012 - 13:05 #1
Har du prøvet at fjerne realtek fra enhedshåndteringen og lade windows finde den igen efter genstart? eller manuelt prøve at finde den nyeste driver til realtek.

ummidelbart vil jeg sige at det skulle virke når du har aktiveret stereoMix.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
04. juli 2012 - 13:07 #2
Hvilket program bruger du til at optage med? det skal naturligvis være sat til at optage fra stereomix ikke mic.
Avatar billede awbufas Nybegynder
04. juli 2012 - 13:20 #3
Hej .
Jeg bruger Audacity til at optage med.
Jeg har lagt et billed ud af indstillingerne her

https://picasaweb.google.com/dmmixfan/Desktop?authuser=0&authkey=Gv1sRgCL7QtraKzvH1BQ&feat=directlink

Jeg har prøvet at afinstallere Realtek driverne og lade Win 7
finde de nyeste..ingen resultat. Jeg har på min bærbare lavet en geninstallering af Win 7 men heller ingen resultat.
Avatar billede awbufas Nybegynder
10. juli 2012 - 13:49 #4
Er der slet ingen der kan hjælpe mig....
Avatar billede awbufas Nybegynder
16. juli 2012 - 13:48 #5
ingen svar