Avatar billede d4ta Nybegynder
03. juli 2012 - 14:59 Der er 6 kommentarer

Nogen der har en god måde at identificere filtyper/ikoner ved Google Docs API?

Hej med jer

Jeg sidder p.t. og er ved at integrere Google Docs/Drive på et website.

Jeg har fint hentet en liste ud med alle filnavnene - men har brug for at kunne adskille filtyperne, så jeg kan finde de rette ikoner for hver fil.

Det er første gang jeg roder med Google Docs API, så jeg håber der er nogen, der ved hvordan jeg gør dette.

Jeg benytter Zend Framework Gdocs integration.

$docs = new Zend_Gdata_Docs($client);

$feed = $docs->getDocumentListFeed($url);

$this->view->feed = $feed;

foreach($this->feed as $item) {

echo $item->getTitle();

}

På forhånd tak!

Steffen
Avatar billede d4ta Nybegynder
03. juli 2012 - 15:10 #2
Det ville virke - hvis Google havde file extensions på deres egne dokumenter.

Det lidt der jeg ser problemer. :)

Ellers tak.
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2012 - 15:14 #3
<ole>

I stedet for at antage, at folk har rodet med samme API, kunne du jo prøve at forklare lidt om projektet. Det ville nok forbedre dine muligheder for et svar  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede d4ta Nybegynder
03. juli 2012 - 15:24 #4
Jeg er ved at lave en fildelingsfunktion, hvor man, som på Podio.com, kan vælge sources, som Google og Dropbox.

Vælger man enten Google og Dropbox, vil man blive bedt om at connecte med Google eller Dropbox. Her vil en auth-box komme frem fra enten google eller dropbox, hvor man skal give tilladelse til at mit website må få tilladelse til brugerens dokumenter/filer.

Herefter henter filbrowseren, jeg har lavet en liste over filerne ved en Google eller Dropbox. Hertil, vil jeg selvfølgelig gerne have ikoner ud for hver fil, så man kan se om det er et pdf dokument, en excel fil, et google dokument etc.

Problemet jeg har er så - at jeg ikke kan finde nogen parameter indeholdende en file extension, eller en filtype. Det er heller ikke i titlen på filen.

Håber dette giver bedre mening.

Mange tak for jeres hjælp.

Steffen
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2012 - 15:31 #5
Nu var det nok mere relevante detaljer, jeg søgte. Hvad møder dit script af data - og hvordan er disse formateret? Ved man ikke, hvad man skal lede efter - og i hvad - er det svært  =)
Avatar billede jokkejensen Novice
03. juli 2012 - 15:57 #6
Brug ?convert=false når du uploader.

så slipper du for googles native filformat ?

Men kig her: https://developers.google.com/google-apps/documents-list/?hl=da#getting_a_list_of_documents_and_files

Tryk "protocol" så ser du det feed du får tilbage, hvordan du lige behandler det med zend aner jeg ikke, ej heller med php men:

<docs:filename>MyFile.pdf</docs:filename>

Ser jeg ikke noget problem i at køre et regex pattern på.

/J