Avatar billede Probie Nybegynder
28. juni 2012 - 09:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 skærme kun en virker af gangen.

Hej eksperten,

jeg sidder med et problem jeg slet ikke kan komme mig over jeg ikke kan finde ud af.
jeg sidder med min bærbar computer og har sat en ekstern skærm til og vil gerne have udvidet mit skrivebord der til, men jeg kan kun få vidst billed på en af skærmene på samme tid, som om den ikke kan finde begge på en gang.
jeg har installeret windows 7 på min maskine og har ikke kunne finde en grafikkort-driver til den jeg har en hp compaq nc8430 med et ATI Mobility Radeon X1600 grafik kort. er det, det der er problemmet og hvis ja er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en driver der virker?

venligste hilsner
Kasper Waage Petersen

ps. point gives til den der hjælpe mig til at få mit skrivebord udvidet til begge skærme på engang.
Avatar billede den33 Nybegynder
28. juni 2012 - 10:34 #2
kan godt være jeg misforstår spørgsmålet, men er det ikke bare at trykke Fn og den tast der viser 2 skærm på dit tastatur.?
Avatar billede Probie Nybegynder
28. juni 2012 - 10:37 #3
det kan jeg nemlig ikke det virker ikke og win-tasten+p virker heller ikke og jeg har prøvet at installere vista driver og den kommer bare og siger det ikke kan lade sig gøre da det ikke er det rigtige os :(
Avatar billede foodear Praktikant
29. juni 2012 - 08:37 #4
HP skriver på deres hjemmeside at din pc model ikke understøttes af Win7, så du må nok vende tilbage til Vista hvis du skal have det til at virke.
Avatar billede Probie Nybegynder
03. juli 2012 - 18:05 #5
det kan ikke passe at jeg bliver tvunget til at bruge en skærm eller blista/xp. fordi hp siger det (har selv været i support med dem, hvor jeg fik samme svar :/ )
men jeg ved også det kan lade sig bare ikke hvordan, da jeg har installeret 7 før, men blev så nød til at formater min computer og nu kan jeg ikke :(
Avatar billede Probie Nybegynder
03. juli 2012 - 18:05 #6
og første gang med windows 7 blev driveren installeret med windows update :/
Avatar billede foodear Praktikant
04. juli 2012 - 08:42 #7
Prøv evt med slimdrivers, se her hvordan:

http://www.eksperten.dk/spm/962454#reply_7940991
Avatar billede Probie Nybegynder
09. juli 2012 - 11:04 #8
det var da et af de bedste programmer jeg er brugt længe :) smider du ikke et svar så jeg kan give dig point :)
Avatar billede foodear Praktikant
09. juli 2012 - 18:39 #9
Dejligt du fik det til at virke :-)

Læg selv et svar og tag pointene, jeg samler ikke ...
Avatar billede Probie Nybegynder
29. juli 2012 - 11:48 #10
svar