Avatar billede tob1asm Nybegynder
24. juni 2012 - 17:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyd.

Hej Eksperter.

Jeg har i længere tid haft problemer med min lyd på min PC. Lyden kunne lige pludselig bare gå, jeg kunne så få lyden tilbage ved at genstarte.

Men i går gik lyden som sædvanligt, jeg genstartede men lyden virkede stadig ikke. Jeg højre klikkede så på lydikonet nede på værktøjslinjen og jeg kunne se der stod af mit headset ikke var tilsluttet. Jeg har prøvet alle stik på min PC, men den siger stadig at det ikke er tilsluttet. Headsettet fejler intet da jeg har testet det på min vens computer hvor det virkede fint og hans headset virkede ikke på min. Jeg har prøvet systemgendannelse men det virkede ikke. Det skal siges at jeg havde lyd i næsten et sekund på et tidspunkt hvor jeg satte mit headset i, men lyden var hurtigt væk igen. Er det mit lydkort eller system den er galt med?

Håber i kan hjælpe Mvh Tobias
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juni 2012 - 17:53 #1
På nogen computere følger der noget specielt software med til lydkortet hvor man kan vælge rumklang og højtaler opsætning og sådan noget.

Der har jeg set at i noget software der detekter software hvad det er du tilslutter og sender den vel kun lyd ud når den har fundet nogen den mener er rigtigt.

Så prøv og se om du har noget specielt software til computeren andet end det volumekontrol noget som er indbygget i windows.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juni 2012 - 17:54 #2
Og når du sætter stikket i så giv det lige en chance på nogen sekunder for at finde ud af det.

Og prøv med forskellige afspillere og se om der er forskel.

Og sørg selvfølgelig for der ikke er skruet ned eller muted og tag alle de andre lydstik ud.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
24. juni 2012 - 19:22 #3
Okay tak det vil jeg prøve
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 21:28 #4
Virker andre headset/højtalere? Muligvis indangen...
Avatar billede tob1asm Nybegynder
26. juni 2012 - 12:31 #5
Jeg har ikke nogen speciel software med og den reagere overhovedet ikke på jeg sætter stikket i og der står at der ikke er tilsluttet et headset.

pstidsen: Hverken mine højtalere eller min vens headset virker og der er heller ikke nogen reaktion. Men mit headset virker på andre computere.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. juni 2012 - 14:24 #6
Hvor står at der ikke er tilsluttet et headset ?
Avatar billede tob1asm Nybegynder
26. juni 2012 - 17:04 #7
Når jeg højre klikker på lyd ikonet -> afspilningsenheder Hovedtelefoner ikke tilsluttet
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 17:27 #8
Det må i så fald være indgangen.
Avatar billede tob1asm Nybegynder
26. juni 2012 - 17:47 #9
Okay hvad vil du så forslå jeg gør?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 18:09 #10
Sender den til reparation (dyrt) eller køber et USB headset (billigere og generelt bedre lyd, da det er digitalt (minijack er analog)).
Avatar billede tob1asm Nybegynder
26. juni 2012 - 18:23 #11
Jeg har Siberia v2, er det muligt at købe en converter fra jack til usb? Hvordan lukker jeg tråden og giver dig point for svar?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2012 - 18:32 #12
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. juni 2012 - 21:53 #13
Jeg bruger også hovedtelefon og der står da ikke noget med om de er tilsluttet eller ej når jeg tager stikket ind og ud.

Prøv og højre klikker på lyd ikonet -> afspilningsenheder
Også højre klik på hovedtelefon og vælg aktiver eller hvad du kan vælge.

Står der ikke højtalere ?
Prøv dem og aktiver dem osv osv.

Og sørg selvfølgelig for at bruge udgangensstikket og ikke det stik som er til mikrofon indgangen.

Tag eventuelt screenshots hvis du kan.