Avatar billede charlie2000 Nybegynder
24. juni 2012 - 17:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS opdateres med forkert IP

Hej

Jeg har lige converteret en af mine 2003 servere til en virtuel via vmware converter.. den er også kommet op at køre som den skal..

Mit problem er at den DNS registreringen på min DNS server ændres til en anden IP end den jeg har tastet ind på serveren.

Det resulterere i at ingen af mine brugere kan komme på serveren igen før jeg har kørt en ipconfig -registerdns på serveren og en ipconfig -flushdns på klienten. Herefter køre det som det skal i et stykke tid og så bliver IP ændret i DNS igen...

DNS serveren er en 2008 R2..
Avatar billede leif Seniormester
25. juni 2012 - 21:14 #1
Har du converteret 2 kørende domain controllere ?

Hvis du har givet serverne de samme faste IP adresser igen så kan det muligvis spille. Men husk at når du converter så får dine netkort nye MAC adresser og forbindelser så derfor er IPadressen sandsynligvis den forkerte.

En anbefaling med DC er normalt altid at oprette/opsætte nye DC i samme domain og efter 24-48 timer melde de gamle ud.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
26. juni 2012 - 09:34 #2
Hej leif

Tak for info. jeg har dog i mellemtiden klaret problemet..

Problemet var at der stadig var en DHCP lease bundet til netkortet fra inden jeg rettede config til statisk IP. Så DHCP'en rettede i DNS'en..

Så det var heldigvis bare at fjerne de 2 :-)