Avatar billede herberth Juniormester
23. juni 2012 - 18:37 Der er 7 kommentarer

Menu vil ikke vise undermenu!

Meget mystisk.

Jeg har en menu spm gerne vil vise undermenu når jeg er på sproget engelsk (mainmenu) - men ikke vil vise undermenu når jeg er på dansk (eller andre sprog)- Meget mystisk - nogle der har en forklaring?

www.Canillas.org
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 19:46 #1
Er der din side??
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 20:03 #2
Hvis man sætter kildeteksten fra den engelske version ind i stedet for den danske fejler det stadig. Problemet lægger nok i et CSS dokument et andet sted.
Avatar billede herberth Juniormester
23. juni 2012 - 20:26 #3
Hej pstidsen

Ja det er min side.

Ja det er ganske mystisk.

Hvis jeg lægger menuen ind et andet sted - altså en anden position på siden - så vises den fint - altså hele menuen - skal jeg prøve at vise det fx på den svenske udgave?
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2012 - 22:12 #4
Her er en clue: Hvis man validerer siden så ser det sådan her ud:
Den engelske har en fejl: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.canillas.org%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Og den danske to: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.canillas.org%2Findex.php%2Fda%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Dvs. at det er <ul class="menutop level1 "></ul> der trigger.. Længere er jeg dog ikke kommet.
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 00:57 #5
<ole>

#4: Der er en hel del forskelle i de klasser, der bliver sat på menuens forskellige elementer. Det er JS, der sætter dem, så det kan skyldes rigtig mange forskellige ting - der kan ligge dybt nede i et script  :o|

@Herbert: Jeg har set din besked og skal nok komme tilbage med et svar.

Sjovt, at du og Charlotte har fundet sammen. Du må endelig hilse mange fra Ole (Lyd) fra 'As You Like It' på Betty Nansen, looooong time ago. Jeg var gift med en violinspillende quinde og boede et par etager over 'AG' og Øyvind - hvis hun skulle være i tvivl  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 12:04 #6
Det her bliver for internt ;-O Den tager du bare Ole *D
Avatar billede herberth Juniormester
24. juni 2012 - 12:23 #7
Ha ha - Okay.

Hvis problemet med undermenuen er for indviklet så må den jo bare se sådan ud for nuværende.