Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. juni 2012 - 13:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skift af grafikkort gav en gammel indstilling og den almindelige forsvandt

Hej

Jeg ved ikke hvad der skete forleden dag, but here goes....

Min søn skulle lige afprøve to grafikkort i min stationære maskine, så sagt ud med mit GTS 8800 og i med to kort som ikke duede til noget, ud med dem og i med mit kort og genstart.

Væk var mine billeder på skrivebordet fra i år, væk var 2/3 af mine ikoner på skrivegordet, væk var 3/4 af alle mine bookmarks, alle brugernavne og password var væk, min officepakke kører ikke helt som den plejer og jeg skulle aktivere den over nettet igen, der var en del opdateringer jeg skulle igennem, java, adope mm. Jeg kan ikke få lov til at opdatere windows, "Det kan ikke lade sig gøre, da programmet ikke er tilsluttet endnu"

Det korte og lange er, er der nogen der ved hvad jeg nu gør for at "få den gamle" tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 14:21 #1
jeg mener at huske det har noget at gøre med dinb brugerprofil på maskinen men kan ikke huske hvordan man retter den

ofte´skal man når man skifter graffikkort tage batteriet ud på bundkortet i et par minutter og i igen og gå i bios og save

men vent idt på en der måske kender løsningen

m.v.h
20. juni 2012 - 20:26 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har sansynligvis fået en TEMP profil ?
Så de iconer mm. du ser på "Skrivebordet" er fra "All User" profilen ...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. juni 2012 - 22:09 #3
Jeg kører med Win 7
Er der noget jeg kan gøre, isaær med min Outlook den blokerer mig ved at den har fået lavet en mailadresse om således at jeg ikke kommer videre end det lille vindue hvor outlook beder om den rigtige bruger og password men i imap og jeg bruger pop
21. juni 2012 - 06:25 #4
Check lige i
C:\Users

---

[WindowsTasten] [R] - i boxen skrives

    CMD  ENTER

Hvilken STI står der her ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. juni 2012 - 18:17 #5
Der står:

C:\Users\Knud Gjøl>
21. juni 2012 - 19:20 #6
... Som normalt er dit bruger navn ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. juni 2012 - 19:45 #7
Ja det er jo netop det der kan drive mig til vanvid, at det ikke er en gammelprofil som evt. ikke er fjernet.

Men jeg har en anden indgang.
På et tidspunkt for 5-6 måneder siden havde jeg en et andet break down min harddisk C som havde styreprogrammet gik ned og den blev udskiftet med en ny HD og win 7 lagt ind og alt kørte.

Men ud af de 6 harddiske jeg har i min pc, sidder der en som er E-drevet som indeholder en kopi af en  anden win 7 installation den skulle have været slettet, men dengang fik jeg besked på at den ikke kunne slette,da den indeholdt et styresystem.
21. juni 2012 - 19:54 #8
Er der andre 'profiler' under
C:\Users\
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. juni 2012 - 23:53 #9
Delte filer 14-07-2009
Knud Gjøl  19-06-2012
UpdatusUser 20-06-2012

I bilioteket Knud Gjøl er der følgende:
.oces2
Billeder
Cloud Drive
Dokumenter
Dropbox
Favoritter
Gemte Spil
Kontaktpersoner
Links
Musik
Overførsler
Skrivebord
Søgninger
Videoer
danid
I UpdatusUser er der nogenlunde de samme biblioteker, men de er blot tomme alle sammen
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2012 - 21:59 #10
Vi har stadig intet kunne finde ud af, så jeg må vel acceptere at jeg nu skal starte forfra med al opdatering.
Lykkeligvis har jeg back up af mail. favoritter og link.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. juni 2012 - 00:34 #11
Nå men for at safslutte dette sp vil jeg lige ridse op på hvad der nu er gjort.

At min mail var blokeret skyltes at Icloud havde tilføjet at flette mail og tildannet en ny og anden mailkonto, det så jeg med det samme da den viste hvilken server den tilhørte, det blev rettet og mailsystemet var igang igen.
Med hensyn til Win 7, ja der måtte jeg ud i skyen for at hente billeder fra de sidste 4-5 måneder, det samme med link/favoritter og gemt mail, der skulle over 100 opdateringer til Win 7, og resten af næsten alt Java, Adope, med meget mere skulle opdateres som normalt.
Men jeg har systemet oppe at køre og takket være backup har jeg alt kørende igen, men en lærerig oplevelse, heldigvis min egen hobbymaskine og min NAS server er foresten også med, den havde skiftet IP så der var lige en lille ændring.
Points anyone?
28. juni 2012 - 06:52 #12
Hmmm... Vi deler alle sammen...
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2012 - 16:51 #13
lige meget karise