Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. juni 2012 - 23:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man købe Windows xp home?

Avatar billede KHHP Juniormester
19. juni 2012 - 23:27 #1
Det er slut med køb af XP. Den eneste måde at få det på er at låne en cd ved nogen, eller købe en brugt cd med produkt-nøgle på dba eller guloggratis.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. juni 2012 - 23:36 #2
Med hensyn til brugte produktnøgler så er de vel ikke brugbare længere når de allerede har været i brug?

Mit problem det er at jeg ligger inde både med XP home, Win7 ultimate og jeg har ægte nøgler til begge. Desværre er begge CD'er blevet ridsede og jeg kan ikke længere installere Windows med dem.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
20. juni 2012 - 00:47 #3
En "retail" version kan godt aktiveres på en ny maskine. en OEM version som er billigere end retail versionen kan kun bruges på en maskine (er bundet til bundkortet)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juni 2012 - 01:54 #4
Så hvis jeg køber en retail version til XP + CD så kan jeg bruge den uendeligt på alle de maskiner jeg har lyst til eller hvordan?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
20. juni 2012 - 10:01 #5
Kun én ad gangen....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juni 2012 - 18:14 #6
Så det betyder vel at hvis man køber en brugt cd og cd nøgle så kan man ikke bruge cd nøglen da vedkomnet man har købt den af allerede bruger den?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
21. juni 2012 - 22:17 #7
OEM versioner kan aktiveres 1 gang. Retail 3 gange.... Og hvis man overskrider, så ringer man bare til deres automatiske tlf.svarer og får en ny aktiverings kode.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. juni 2012 - 00:09 #8
Altså med retail ringer man og får en ny aktiveringskode? Fordi den XP jeg har der har jeg haft ringet til MS og aktiveret den (dengang hvor CD'en virkede) så jeg går ud fra at det er en retail jeg har til min XP og jeg kan bruge den uendeligt?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. juni 2012 - 09:38 #9
Nogle der kan besvare #8?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. juli 2012 - 05:19 #10
Der lukkes. Men bare for at afklare, det som bliver skrevet i #7 er ikke rigtigt, man kan sagtens aktivere oem versioner mere end 1 gang.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. juli 2012 - 05:19 #11
Lukkes..