Avatar billede lense Nybegynder
19. juni 2012 - 18:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny samle selv pc prob

Hej eksperten.

Min kammerat og jeg har købt nogle forskellige dele og samlet i hans pc.

spec:
intel i 5 @ 3.80 ghz ivy brigde

asus p67 evo bundkort

8 gb hyper x kingston ram. 1300mhz.

650 watt gaming psu

gt 440 nvidia geforce gfx.

samsung ssd 128 gb sata disk.

alt er installeret og den virker fint. (windows 7)

der er så kommet det problem, at når han f.eks ser en film på pc (youtube, ekstern hdd, mv) og mus / systemet er idle i 10 min, så fryser skærmen, men musen kan stadig flyttes rundt med, dog ikke trykke på nogle ting. Så skal han holde startknappen inde for at kunne genstarte også virker den så igen. Det skal siges der ingen problemer er når han spiller diablo etc - bare der holdes gang i musen og tastatur i mindre en 10 min, ellers går den altså som sagt i frys.

Det jeg har prøvet, installeret de nyeste drivers - tjekket strømstyring og sat alt til ikke at gå i dvale, og den står til max power i strømstyring. - tjekket varmen, og der er den altså normal, ingen ting er overophedt .

Mit spørgsmål er: hvad helved kan der være galt?! jeg er simpelthen på bar bund, da jeg selv syntes jeg har tjekket alt selv.

Pft.

Lennnart
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. juni 2012 - 20:17 #1
Hvad med pauseskærm, er den slået fra?
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
20. juni 2012 - 01:10 #2
har du prøvet med en Firmware upgrade af biosén. Hvis du leder rundt i Biosen kan der også være nogle "spare" funktioner du kan disable... eller måske du kan sætte cpu frekvensen manuelt. Selvfølgelig skulle der ikke være problemer med "auto" funktionerne men man ved sku aldrig med ASUS motherboards. Jeg har dårlig erfaring med dem og deres "grønne" spare software der får systemet til at blive ustabilt.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
20. juni 2012 - 01:14 #3
Forsøg eventuelt at installere Alle de Asus programmer der hører til bundkortert. Måske det kan få styr på strømmen.
Avatar billede lense Nybegynder
18. oktober 2012 - 22:08 #4
svar