Avatar billede Jakob2212 Nybegynder
19. juni 2012 - 09:16 Der er 1 kommentar

Liste/Database til hjemmeside

Hej alle sammen,

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har ramt den rigtige kategori, men ellers håber jeg i vil bære over med mig :)

Jeg ville spørge om det er muligt at lave en form for database, på min hjemmeside, hvor brugere kan indtaste data, som så vil blive vist på en liste nedenfor.

Min tanke er at indtastningen skal foregå med hjælp at 4 felter, der hver især har en forudbestemt række emner at vælge imellem, der kommer frem evt. i form af en drop-down liste eller et nyt lille vindue der åbner med valgmulighederne, sorteret alfabetisk.
Jeg skal have mulighed for at gå ind og redigere/slette i de viste data, men det skal de enkelte brugere ikke.

Min nuværende hjemmeside er skrevet i HTML med Dreamweaver, men jeg er bestemt ikke nogen haj til kode, så hvis der findes en simpel løsning, vil jeg være meget taknemmelig :)
Hvis jeg bare kan linke til siden fra min hjemmeside, så er jeg ligeglad med om det er HTML eller en anden kode.

Jeg kan godt lave databaser i Access, så hvis man evt. kan bruge det, ville det også være en mulighed. Jeg ved abre ikke hvordan man kan få vist database indholdet på hjemmesiden.

På forhånd tak,

Mvh
Jakob
Avatar billede Jakob2212 Nybegynder
19. juni 2012 - 19:02 #1
Opdagede jeg havde valgt helt skævt ift. forum.

Har rykket mit spørgsmål til Design :)