Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 16:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filter på data.

Hej!
Jeg har lavet en database i Access 2003, -jeg er ikke nået længere-, databasen starter op med en form hvor jeg har en del trykknapper, hvis tryk på en så viser den en rapport.
Nu er det sådan, at jeg ønsker, at når jeg trykker på en anden, så skal du udskrive en anden rapport, denne rapport skulle så være filtereret efter et datofelt, således at den kun udskrev de record der fx. er fra 2008 - 2009 o.s.v.
Formatet i rapporterne er ens, det jeg søger er, når jeg trykker på knappen årsrapport, da ønsker jeg, at der kommer en dialogbox og spørger hvilket år, når jeg så skriver 2010, så viser den kun de record der har årstallet 2010.
Jeg ville helst, hvis det kunne laves i en hændelsesprocedure.
Håber dette er til at forstå.
Med venlig hilsen
Ole
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2012 - 17:41 #1
why not take another approach?

Place a field on the form were you are able to enter the year then make a query which is to be used in the report.

The query toTh equery should us ethe field on the form to filter the records for the entered year.

Now make your report to use the query nstead of the table.

Then when you press the button the report will only show the records for the year entered in the field.
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2012 - 17:41 #2
.
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2012 - 18:22 #3
that should have been an answer
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2012 - 15:07 #4
thanks. Hope you got something working
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 17:18 #5
Hej Terry!
Ja jeg var nok lidt hurtig med mit svar til dig, jeg syndtes ikke rigtigt jeg aligevel kan komme videre.
Jeg har en startformular med en del trykknapper på, og her er det jeg vil filtrere data så det bliver data for et bestemt år.
Kan du ikke prøve at forklare/vise hvorledes jeg kommer videre.
m.v.h.
Ole
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2012 - 19:22 #6
If you can send an example of your dB I'll try and make something for you.

ekspertATsanthell.dk

AT = @

You could try the following steps.

1: Add a field to your from
2: Make a query which selects all of the fields you use in the report.
3: Open the form and entere a year in the field.
4: Now open the query in design view and enter somethig like this in the criteria field for the year column.

Forms!FrmNameOfTheForm.NameOfNewField

Now open the query (view/run) and see if it works. It should filter records for the year entered.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 09:27 #7
Hej Terry!
Jeg har forsøgt at sende mail til dig, jeg har sendt til den adr.
du skriver her.
Jeg har naturligvis byttet AT ud med et snabela, men jeg får mailen retur.
Hvad gør jeg nu galt ?

m.v.h.
Ole
Avatar billede terry Ekspert
19. juni 2012 - 18:23 #8
ekspertenATsanthell.dk

Sorry.