Avatar billede flipper Nybegynder
17. juni 2012 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er et godt access point. Hvad bestemmer ?

Man kan få access point til 299,- eller 2.999 eller mere.

Men jeg kunne godt tænke mig af vide, hvad der adskiller de billige fra de dyre.. Hvorfor skal man betale dobbelt eller mere op ?

Jeg kan købe et Linksys WAP54-G eller et HP M-V200, der er prisforskel, men de kan begge det samme.. så hvorfor så det dyre..

Jeg kan også vælge et cisco til 2000,- men det kan det samme..

you see my point ??

HVOR er det jeg får mere for pengene ?
Avatar billede sadolin1978 Novice
17. juni 2012 - 15:18 #1
Linksys er cisco
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 15:21 #2
Der kan være mange ting du ikke lige ser i sammenligningstabellerne, f.eks.

- Antallet af samtidige brugere, der er forbundet

- Muligheden for at køre flere netværk på samme access point

- hvor kraftig processoren er, hvilket gør at access pointet bare virker hurtigere, da den kan håndtere krypteringen til alle klienterne uden at blive overbelastet

- Power-over-Ethernet

- Mulighed for Radius server

- Certifikat styring

- Quality-of-Service muligheder

- Overvågningsmuligheder

- Fjernkontrol
Avatar billede flipper Nybegynder
17. juni 2012 - 15:54 #3
Ja Linksys er en division af Cisco, ligesom Skoda er af VW.

Produkterne er ikke de samme, hvilket også skulle være mærkeligt hvis de var, fordi hvorfor så give mere for en cisco hvis de kan det samme.

Jeg synes ikke forskellene retfærdigør 3-4 x priser... De er for små
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 20:09 #4
Bare fordi du ikke kan se værdien i de ekstra features, så kan andre godt.
Jeg ville ikke køre vores skolers trådløse netværk på en 300kr. router.
Avatar billede flipper Nybegynder
15. september 2012 - 09:18 #5
ok