Avatar billede Godfather75 Nybegynder
15. juni 2012 - 00:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt?

Jeg har en ftp- server som jeg har kørt med et godt stykke tid og har nu lige købt mig en Asus router RT-56U.
Hvor det er muligt at tilslutte en extern harddisk. Jeg kan se at den kan bruges som ftp.

Mit spørgsmål er så: Kan jeg bruge to forskellige ftp-Server på porte 20:21?
Avatar billede Mickz Nybegynder
15. juni 2012 - 14:59 #1
Nej det kan du ikke. En enkelt ftp server kræver nemlig 2 porte at arbejde på (1 til selve dataen og en til kommunikation så vidt jeg husker)

Håber dette var svar nok, ellers skal jeg nok lige læse op på det igen ^^
Avatar billede GooFY79 Nybegynder
15. juni 2012 - 19:28 #2
Ja, du kan godt have en FTP kørende på din egen computer, der benytter port 21 og din Asus Router der også benytter port 21.
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
17. juni 2012 - 22:13 #3
Hej Mickz
Tak for svaret. Nu har jeg forkoblet ftp funktionen på routeren. Og har derved tilsluttet min externe harddisk til min nas-Server som jeg så bruger som ftp-server.
Avatar billede Mickz Nybegynder
17. juni 2012 - 22:19 #4
Jamen velbekomme - nice du har fået det op og køre... ved ikke om du vil give point til enten GooFY eller jeg (hvilket ikke betyder så meget for gør nu mest det her fordi jeg syntes det er sjovt, og jo altid nice hvis man kan hjælpe andre...)

GooFY havde btw også ret i hans indlæg :)
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
18. juni 2012 - 14:32 #5
Hej Mickz
Jeg vil gerne give dig point, Men hvordan gør man?
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
18. juni 2012 - 14:35 #6
Hov det var forkert?. Mickz kan du ikke sende en svar(til Løsninger og pointgivning)så kan jeg give dig point
Avatar billede Mickz Nybegynder
18. juni 2012 - 15:10 #7
hehe ja det var vist lidt forkert i og med du gav dig selv pointene ^^  og jeg nu derfor ikke kan komme med et svar (som du så kan give points :P)
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
18. juni 2012 - 16:07 #8
Hej Mickz
Har oprettet et ny spørgsmål med overskrift " er det muligt2 " under General IT , Andet. Her må du kunne få din points;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2012 - 16:12 #9