Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min Computer vil ikke lukke ned.

Min computer vil ikke lukke ned. (Jeg bruger Windows 7)
Efter jeg har trykket "luk computer", kommer den genkendelige skærm hvor der står "computeren lukkes" frem. Herfra kommer den ikke videre. Den bliver bare stående på denne skærm og jeg har oplevet at jeg er gået i seng, i det at jeg troede at den ville lukke ned og vågnet næste morgen for at se at den stadig står tændt.
Dette problem fremkommer oftere og oftere. Hvor det før kun var ca. én gang om ugen, har det nu udviklet sig til hver gang. Jeg bliver nødsaget til at lukke computeren ved at holde sluk knappen nede.
Det ville være rigtig rart hvis nogen gad at hjælpe mig, i det at jeg kunne forstille mig at computeren ikke havde særlig godt af dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2012 - 21:30 #1
Det kan være et program der ikke vil lukke ned.
Kan måske forestille mig du måske har meddelelser i din logbog der skriver "application hang"
Du kommer i logbogen ved at højre klikke på Computer og vælge adminisrer-logbog
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2012 - 21:37 #2
Er pc fuldt opdateret?
Er der ikke fejl i logbogen kunne du prøve at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 21:40 #3
Hvor er det helt præcis i logbogen dette skulle stå?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2012 - 21:46 #4
Kører xp her, men har du ikke underpunkter i din logbog, der omhandler programmer?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2012 - 21:47 #5
Prøver lige at starte en win 7 op.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2012 - 21:50 #6
Har du en kategori der hedder Windows logger?
Prøv at se om du har røde udråbstegn.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
11. juni 2012 - 22:42 #7
Har fundet ud af at det var fordi jeg var for hurtig til at lukke computeren og har nu prøvet et par gange, at være 100% sikker på at alt var lukket før jeg lukkede computeren. Dette hjalp. tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 08:42 #8
Velbekomme.
En anden gang skulle du måske lige spørge om hjælper vil have point for hjælpen. Jeg skrev jo du havde et program der hænger, som var løsningen. Du skal ikke oprette et point spørgsmål, men bare lige være opmærksom på det næste gang.
God sommer.