Avatar billede theman1234 Nybegynder
09. juni 2012 - 13:05 Der er 5 kommentarer

Skal jeg opdatere mine bios

Hej. Jeg er lidt forvirret, da jeg ikke ved om jeg skal opdatere mine bios. Jeg har et asus p8z77-v med en intel core i5 3570k, som understøtter usb bios flashback. Jeg nemlig installeret asus ai suite på min computer og den bliver ved at at fortælle mig, at der er en ny version, som ligger omkring 2 versioner over min version. Den vil have at jeg skal opdatere mine bios, men jeg er også lidt usikker på om det er nødvendigt. Der står at de nyere bios skulle forøge system stabiliteten, men jeg oplever egentligt ikke nogle stabilitetsproblemer med computeren lige nu. Jeg har hørt på et tidspunkt, at man kun skal opdatere bios, hvis oplever problemer med computeren. Hvad mener i?

På forhånd tak :)
Avatar billede thov Forsker
09. juni 2012 - 13:08 #1
Lige præcis :-)
Man skal ikke 'reparere' noget som ikke er i stykker.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 07:28 #2
der er en årsag til man laver bios opdateringer
alvorlige hardware fejl eller andet der opstår fordi den ikke kan læse dem - herunder kan være ram fejl

jeg er af den opfattelse at man selvfølgelig skal opdatere sin bios hvir den driller på en eller anden måde

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V/

801 version

Version  0801

Copy Link

Description

P8Z77-V BIOS 0801
First release Bios

File Size

4,31 (MBytes)

2012.03.26  update

P8Z77-V BIOS 0906
1.Improve system stability.
2.Improve memory compatibility.

P8Z77-V BIOS 1015
1.Improve system stability.
2.Improve memory compatibility.
3.Enhance compatibility with some USB devices.
4.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us

P8Z77-V BIOS 1205
1.Improve Improve system stability.

2.Enhance compatibility with some USB devices

hvis du har problemer med usb er denne her jo måske vigitg ikke

du fik en bog med dit bundkort - se i den hvordan du gør

m.v.h
Avatar billede Jensen DK Novice
10. juni 2012 - 07:30 #3
Har du ikke problemer, så kan du få det hvis du opdatere på noget som ikke fejler noget, så lad være, glem de opdateringer til din puter laver unoder.
Avatar billede thov Forsker
10. juni 2012 - 13:21 #4
Tilpasning til nye CPU'er og RAM typer, er almindeligvis den eneste årsag til at flashe en BIOS.

Så længe konfigurationen ikke ændres på de to områder, skal du bare lade BIOS være i fred.

Moderne bundkort er 'forbedret', så BIOS opdateringen kan udføres gennem Windows.
Det er dumt, for den lidt mere besværlige metode - at boote på en DOS disk først - er langt mere sikker.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 15:21 #5
asus bundkort opdaterer man op og ned uden sværdslag

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/theman1234

alle jer eksperter ---se lige på denne her forneden på siden

Tvangslukke spørgsmål: Hvad er den bedste løsning?

Hej Vi har mange åbne spørgsmål på Eksperten. Vi ville gerne tvangslukke dem - så et spørgsmål efter f.eks. 6 måneder lukkes. Men der er et par uklarheder som ville være gode at få lidt input til:...