Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 15:02 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Der er ikke enkæft der ser min side!

Hvordan får man en privat side gjort synlig?

Der er tale om en Wordpress side. Jeg har installeret et plugin som hedder 'All in One SEO'. Det er netop beregnet på at hjælpe til med at øge synligheden af siden (det skulle være indstillet på bedst mulig vis), men lige lidt hjælper det.

På en måned har der ud over en ven og min mor, været én besøgende. :(

Hvad gør i andre for at synliggøre Jeres private side?
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 15:05 #1
Hvis det, uanset hvad, hurtigt kan slås fast det næsten er umuligt at løse uden at vide en masse om SEO, så skriv det med det samme. Så tager jeg nemlig bare lortet af. Den slags (SEO) kan jeg nemlig ikke finde ud af!
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2012 - 15:13 #2
SEO er et meget vigtigt element og det nås ikke bare med installation af et plugin - har du ikke styr på det må du sørge for dels at skaffe en masse links til din side (hvilket tilhører kategorien SEO) samt lave noget allerhelvedes godt indhold og sørge for konstant opdatering af det.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 15:22 #3
Og husk også at der kan godt ret lang tid før søgemaskinernes spider kommer forbi og indekserer din side.
Nogle gange kan det regnes i måneder.
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2012 - 15:31 #4
#3 Kun hvis man ikke har styr på sin SEO og specielt linkbuilding :)
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 16:44 #5
Og husk også at der kan godt ret lang tid før søgemaskinernes spider kommer forbi og indekserer din side.
Nogle gange kan det regnes i måneder.

Ok. Så er det måske for tidligt at give op.

sørge for dels at skaffe en masse links til din side (hvilket tilhører kategorien SEO) samt lave noget allerhelvedes godt indhold og sørge for konstant opdatering af det.

Jeg forsøger at lave så godt indhold som jeg kan (de fleste indlæg omhandler politik- desuen undgår jeg priavat pladder der ikke er interessant for nogen), men om det er godt nok ved jeg jo ikke.
Lægger nye indlæg på flere gange om ugen (så tit jeg magter det, tager jo tid at skrive), hvis det er det du mener med 'opdatere'.

Men hvad mener du med "skaffe en masse links"?
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2012 - 18:24 #6
Den eneste måde din side kan blive opdaget på er ved at en allerede indekseret side linker til dig - og jo flere der linker til dig jo mere interessant må dit indhold være og dermed stiger chancen for en god placering.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 18:54 #7
#6
Ikke helt rigtigt, da alle søgemaskinerne også henter listen over nye domæner hos diverse ccTLD- og gTLD-administratorer.
Problemet er at søgemaskinen ofte kommer forbi inden man har siden oppe og så er man indekseret, men uden noget indhold.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 19:01 #8
#5
Man skaffer links ved at få andre til at linke til ens side.
Start med at lave en fanside på Facebook, så har du første side og du kan gøre lidt reklame ved dine facebook-venner, som så kan trykke Synes Om.

Dernæst find et forum, der omhandler det samme emne som din hjemmeside.
Begynd at diskutere lidt der og lav referencer til din hjemmeside, hvor det er relevant.
Synes brugerne om hjemmesiden og artiklerne, så vil de også starte med at lave links til den og de har sikkert andre steder de også diskuterer det samme, hvor de så også benytter links til din hjemmeside.

Mange ser desværre internettet som en billig løsning til at komme i gang med enten virksomhed eller en offentlig debat, da man ikke skal finde lokaler og indrette sig, men desværre er der heller ikke nogen der lige kommer forbi og opdager en.
I den virkelige verden kan man have et butiksvindue og skilte og folk vil så komme ind fra gaden af.
På internettet bliver man nødt til at reklamere for at kickstarte det.
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2012 - 19:10 #9
#7 Der er mange hvis'er i forbindelse med dette og rigtig SEO kræver en betydelig dybere forklaring end hvad en tråd her på eksperten kan forklare så mine kommentarer skal ses overordnet og ikke ned i de mindste detaljer. Faktum er dog, at hvis man ingen links har bliver det alvorligt svært.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 21:50 #10
Tak for svarene.

Det ser ud som jeg ikke har en chance.

Facebook er slet ikke noget for mig. Jeg har ikke lyst til at figurere på nettet. Hverken med navn eller billede. Af min hjemmeside - som er en blog om lidt af hvert, men 80-90 procent politik (hvad der er oppe, og jeg nu får lyst til at kommentere) - fremgår min identitet heller ikke. Og sådan ønsker jeg det fortsat.

At få nogen til at linke til siden er også håbløst. Kender ganske enkelt ingen jeg kan bede om det.

Så det der er tilbage, kan jeg regne ud, er enten at tage den af nettet, eller fortsætte og samtidig være ligeglad (når alt kommer til alt er den ikke lavet til andre, men for min egen fornøjelses skyld!).
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 21:51 #11
Læg svar.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 21:59 #12
Behold bare pointene og nyd det du laver.
Der kan stadigvæk komme nogen forbi ved et tilfælde og så starter det måske der. :)
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 23:50 #13
Ok. Tak. Og tak for hjælpen!
Avatar billede keysersoze Guru
05. juni 2012 - 23:57 #14
svar.

Hvis man laver en hjemmeside og forventer besøgende skal man enten brænde for det og håbe det bedste om besøgstal på sigt - eller også skal man satse på sin SEO. Ingen kan nå det hele på den halve tid.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 02:15 #15
Er det fair at jeg giver dig 30 point? I og med den anden deltager der skulle have haft halvdelen ingen vil have...?
Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 02:18 #16
Er det fair at jeg giver dig 30 point? I og med den anden deltager der skulle have haft point siger jeg må beholde hans...??
Avatar billede keysersoze Guru
07. juni 2012 - 09:18 #17
Det er op til dig at fordele point
Avatar billede blue_sea Nybegynder
14. juni 2012 - 15:47 #18
.