Avatar billede zai-huei Praktikant
29. maj 2012 - 19:02 Der er 10 kommentarer

Hvad kan iMac's grafikkort sammelignes med?

Hej alle Eksperter herinde!

Jeg vil gerne investere i en iMac 27" i7, hvor jeg opgrader grafikkortet til: AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5

jeg vil høre, hvad grafikkortet (AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5) kan sammenlignes med af andre grafikkort? :)

Mvh. ZaiHuei
Avatar billede deadman Nybegynder
29. maj 2012 - 20:29 #1
Husk du ikke kan opgradere selv, hvis du vil beholde garantien.
Avatar billede buttwipe Juniormester
29. maj 2012 - 20:38 #2
Avatar billede zai-huei Praktikant
29. maj 2012 - 22:29 #3
#1 det har du ret i, men inde på Apple's hjemmeside, hvor det er jeg vil købe den, kan jeg opgrader den :)

#2 det kunne jeg, mange tak :)
Hvis du skriver et svar, kan du få de 60 point!
Avatar billede deadman Nybegynder
29. maj 2012 - 22:36 #4
#3
Godt :)
Var blot bange for du ville prøve selv, derfor velment, men unødvendigt råd - du har tjek på det :)
Avatar billede zai-huei Praktikant
29. maj 2012 - 22:43 #5
#4, det var sødt af dig at fortælle :)

Ha' en god aften! :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. maj 2012 - 23:40 #6
Opgradering af en maskine med standard dele kan ikke bryde garantien. Ej heller, selvom det står i licensbetingelserne.
Der har været sager på dette allerede og de har dannet præcedens.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2012 - 09:25 #7
#6
Det er PC du snakker om. Spørgsmålet drejer sig om Apple, og de har visse betingelser man er nødt til at acceptere.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. maj 2012 - 18:31 #8
#7
De er rigtigt nok at afgørelsen i klagenævnene har været på PC'er, men de gælder også for Apple, da Apple også benytter standard slots.
Apple står ikke over købeloven og det ved de også, så derfor skriver de også at deres EULA kun gælder i det omfang, hvor loven tillader det.

Du kan vælge at tro på hvad der står i EULA'en og så blive snydt eller du kan vælge at sætte dig ind i hvad dine rettigheder er og få hvad du har krav på.

Desværre er mange forbrugere ikke særligt kendte med hvad de har af rettigheder og derfor snydes mange.
Der er dog ingen grund til at vi skal rådgive dem til at blive snydt her.
Avatar billede deadman Nybegynder
30. maj 2012 - 18:51 #9
Nej og heller ikke rådgive til at tage en træls kamp med en producent, hvis man kan undgå det!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. maj 2012 - 22:43 #10
Som kunde handler du ikke med producenten men med butikken og du står faktisk ret stærkt overfor en butik.
Du kan få en anbefaling fra forbrugerombudsmandens kontor, som vil henholde sig til de kendelser, der er afsagt, og meget få butikker gider tage kampen mod forbrugerombudsmandens kontor, når der allerede ligger kendelser.
Endelig har du også mulighed for at kritisere butikken på internetsider, så som trustpilot.