Avatar billede viperfreak Nybegynder
27. maj 2012 - 19:36 Der er 13 kommentarer

Browser fryser

Har en Toshiba A100-886 (opgraderet til 4 Gb RAM) der fryser på nettet.
Den "hænger" i systemet i op til 2 minutter. Jeg kan sagtens bruge computeren imens, bare ikke på nettet. Det er når browseren skal loade noget.

Det er min svigerforældres gamle. De havde Vista og både Explorer og Firefox. Der gjorde den det.

Efter jeg har overtaget den har jeg installeret XP og har prøvet Explorer, Firefox og Safari. De låser alle sammen.

Hvis jeg logger på f.eks. battlenet er der ingen problemer med internettet.

Nogle gode bud derude?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
27. maj 2012 - 19:38 #1
Og den gjorde det med det samme computeren var blevet geninstalleret, så tvivler på det er malware mv.....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 19:54 #2
Har du tjekket dine ram klodser?
Prøv at køre med færre ram i den og se om den lader være med at fryse.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 19:58 #3
Glem #2, da du kan bruge pc til andre ting.
Kunne måske tyde på netkort der er defekt eller forkert driver, da du har samme problem med 2 forskellige systemer
Avatar billede viperfreak Nybegynder
27. maj 2012 - 20:00 #4
Mht til #2 så gjorde den det også inden jeg opgradere RAM.

Har også tænkt lidt på netværkskortet, men burde den så ikke også gøre det når jeg logger på battlenet?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 20:05 #5
Hvilke indstillinger kører netkortet  på?
Henter den ip og dns adresse automatisk, eller kører den på fast adresse?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2012 - 20:07 #6
Har du forsøgt at nulstille/genstarte din router?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
27. maj 2012 - 20:46 #7
#6 Det er kun den her computer der gør det. De andre der har været på gør det ikke. Og den her PC gør det også på andre netværk...

#5 Det gør den automatisk.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. maj 2012 - 22:21 #8
Hvis din browser FRYSER, så prøv at "tænde" op under FIREfox. :o)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 08:26 #9
#8 Fed humor :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 08:29 #10
Har du opdateret pc fuldstændigt (Windows+drivere)?
Du kunne prøve Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/

(den til venstre)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2012 - 09:22 #11
Nu skriver du godt nok du både har prøvet ie og ff.
Men prøv lige at tjek om chrome også gør det?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
01. juni 2012 - 16:04 #12
Beklager jeg ikke har svaret før.

Chrome fryser også.

Prøver lige det der driver værk, men jeg er ret sikker på den er helt opdateret.

Det er dog som om at hvis computeren har stået tændt i et par timer, så fryser den ikke.....
Avatar billede viperfreak Nybegynder
01. juni 2012 - 16:23 #13
Den der driver fætter er lidt underlig. Den skriver at en driver skal opdateres. Det gør jeg så. Genstarter og scanner igen. Den skriver så at den samme fil skal opdateres igen....