Avatar billede xdjice Nybegynder
24. maj 2012 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gennemsnit

Hej,

Håber der er nogle der kan hjælpe med beregning af gennemsnit.

Jeg har 10 medarbejdere, på et helt år med arbejdsdage 253 dage har der været i alt 20 dage hvor nogle har været syge, hvordan ser formlen så ud for at beregne hvor meget syg en medarbejder har været pr. år, så det fx. svare til at hver medarbejeder har været syg 0,5 dage pr. år
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 13:42 #1
Hej xdjice,

Det er ligegyldigt hvor mange arbejdsdage der har været.

Du skal bare sige: 20 sygedage / 10 medarbejdere = 2 sygedage pr medarbejder
Avatar billede xdjice Nybegynder
24. maj 2012 - 13:53 #2
tak... aflæg svar
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. maj 2012 - 14:07 #3
Svar