Avatar billede bmianne Nybegynder
24. maj 2012 - 10:26 Der er 6 kommentarer

Angående bundkort

Hej

Har en pc hvor den slet ikke vil starte op. Skærmen skriver ingen signal og grafikkort, hukommelse osv virker, ved jeg fra anden pc. Og strøm til grafikkort hvor blæser kører samt strøm til harddisk.

Men som om bios ikke vil starte op. Der kommer slet ingen oplysninger frem.

Nogle ideer hvad man kan prøve. Er et foxconn N15235 bundkort.
Avatar billede Blandy Praktikant
24. maj 2012 - 11:53 #1
Har du prøvet at tjekke skræmen og skærmkablet? Prøv at pille kalbet fra. Tjek stikkene i enderne om der er bøjet ben. Så det hele til igen. Ingen forskel? så prøv at udskifte kablet med et andet. Og evt prøv med en anden skærm.
Avatar billede bmianne Nybegynder
24. maj 2012 - 11:54 #2
Lige en kommentar til det.

På motherboardet N15235 som også hedder Motherboard PT8907MB er der 4-polet strøm stik til processor som er tilsluttet, samt det store strømstik som er 20 polet, men på bundkortet er der 24 polet strømstik. Hvad skal de sidste 4 bruges til, da der jo kun er 1 4-polet fra strømforsyning, som skal til det lille stik som sidder for sig selv til processor.
Avatar billede bmianne Nybegynder
24. maj 2012 - 12:05 #3
Skærmen og grafikkort virker fint på anden pc samt kabel
Avatar billede Blandy Praktikant
24. maj 2012 - 12:05 #4
Jeg er ikke 100 på det her. Men kan være fordi at bundkortet er designet til større strømforsyning. Nok derfor der er 24 og 20 pin stik. Maskinerne indeholder de samme komponenter.
Avatar billede bmianne Nybegynder
24. maj 2012 - 12:15 #5
Har lige set man kan købe nogle konvertere fra 24 til 20 connector. Ved ikke om det kan skyldes det
Avatar billede bmianne Nybegynder
28. maj 2012 - 19:10 #6
Hej

Har nu prøvet med en 20 til 24 connector, og strømforsyning er 500 watt, så skulle sagtens kunne klare det.

Når man sætter strøm til blinker tastaturet lige, og strøm til grafikkort, cddrev, harddisk osv. Men intet signal til skærmen, selvom blæser på grafikkort er igang og den virker 100%.

Men ligemeget hvad jeg prøver er der ingen signal, og prøvet at resette bios. Men er bare intet signal, så kan slet ikke komme ind i bios.