Avatar billede nissen2630 Novice
22. maj 2012 - 17:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket SD kort til camera

Jeg vil lige sige at jeg absolut intet ved om SD kort :-)

Hvilken type kort skal man købe for at få det absolut bedste kort til et Nikon D5100 camera.

Det skal være 32 ell. 64 gb normal størrelse SD kort.
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. maj 2012 - 17:40 #1
hvilken type er nok svært at sige men du skal se på klasserne.
på SD kortet er der et C med et nummer inden i jo højere nummer, jo højere klasse og dermed læse/skrive hastighed, så gå efter en høj klasse også selvom det koster mere
Avatar billede nissen2630 Novice
22. maj 2012 - 22:10 #2
Det med klassen vidste jeg trods alt lidt om :-)

Fandt frem til at man skal vælge SDXC hvis man vil have over 32gb

Så jeg fandt et 64gb SDXC Class 10

Smid et svar som tak for hjælpen
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. maj 2012 - 05:54 #3
lyder som et fornuftig valg, måske hvis denne model fås af mærket sandisk, dette skulle efter sigende kunne overleve 1 år i saltvand og stadig kunne læses