21. maj 2012 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Popup reklamer - nej tak.

For en måneds tid siden begyndte der at dukke popup reklamer op som spærrer for adgangen indtil man har klikket.  Vi har før haft sådanne popup reklamer, men det blev fjernet relativt hurtigt igen, efter at medlemmerne havde gjort opmærksomt på problemet.  Jeg antog, og håbede på, at de nye popup reklamer også ville forsvinde igen.  Det gjorde de ikke, tvært imod er der kommet flere.

Jeg forstår og accepterer, at der skal skaffes indtægter til at dække omkostningerne, men jeg vil godt selv bestemme hvilke reklamer jeg vil reagere på.  En popup der spærrer for adgangen virker på mig som en gadesælger der stiller sig i vejen for mig, så jeg er nødt til at skubbe ham væk.

Andre medlemmer har gjort indsigelser - for eksempel  http://www.eksperten.dk/spm/962048#reply_7938553.  Desværre er der ikke fra Ekspertens side kommet nogen reaktioner derpå.  (Man kan tænke sig, at reklamer man er tvunget til at klikke på giver større indtægter end reklamer man kan ignorere - hvis det er således, at Ekspertens omkostninger ikke kan dækkes uden en sådan højere indtjening kunne man måske have forklaret dette, men sådan noget ønsker man åbenbart ikke at diskutere med medlemmerne.)

Så jeg vil vælge at blive væk (undtagen for at følge op så længe jeg har åbne spørgsmål.)  (Måske er jeg ikke den eneste der bliver væk - jeg ser, at folk nu nogle dage kommer på topliste med mindre end 100 points.)  Det er en skam, for jeg har haft stor glæde og nytte af Eksperten.  Jeg kikker ind om en måneds tid for at se, om popup'erne er forsvundet igen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. maj 2012 - 12:47 #1
Tror ikke du får meget respons fra coAdmin :( Men indstemmer 100%, nu har jeg ikke problemer på PC, da jeg har popup-blocker, men på mobilen er det ret så irriterende. Og apropos mobilen, så ville det være dejligt med en mobil version af exp. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 14:28 #2
...:"Man kan tænke sig, at reklamer man er tvunget til at klikke på giver større indtægter end reklamer man kan ignorere ..."

Nej jeg tror det virker omvendt. At man associerer irriterende reklamer med produktet. D.v.s. at man føler et ubehag ved produktet og vælger derfor noget andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2012 - 16:22 #3
Jeg er enig med dig, men som michael skriver skal vi nok ikke regne med der sker noget. Jeg har også sat en popup blocker på opgaven så jeg bliver fri for reklamerne, og det fungerer fint.
Har ikke gener længere.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2012 - 15:15 #4
Måske er jeg ikke den eneste der bliver væk

Nej du er ikke den eneste. Jeg har også valgt at tage en pause fra Eksperten,

Disse popups, spam, andre reklamer, og efter min mening, manglende aktivitet fra brugerne, og det at der intet sker,  giver mig en fornemmelse af at eksperten er ved at udvikle sig til en pengemaskine.

Hyggen ved Eksperten, som den var, før den nye version, er slet ikke den samme mere.

Mener desuden at point-systemet har overlevet sig selv. Meget naturligt hvis nye brugere ikke forstår det.

Jeg har visse katagorier, jeg overvåger og dem vil jeg stadig følge op på.

Som jeg før har nævnt, tror jeg, at nye brugere, vil få et ubehageligt førstehåndsindtryk, både ved popups og velmente irettesættelser, om at de fejlagtigt lægger  svar eller lægger spørgsmål i forkert kategori.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2012 - 16:00 #5
#4 Jeg er ikke uenig med dig, med hensyn til popup reklamerne.
Når nye brugere kommer til at lægge et spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver jeg at vejlede på så venlig en måde som jeg kan, og synes ikke at det virker ubehageligt.
Men jeg har da set eksempler på det du beskriver, så ja nogle vil nok opfatte dem sådan.
Jeg overvåger ingen kategorier, men hjælper der hvor jeg kan.
Jeg kender ikke den gamle Eksperten da den er fra før jeg kom til, så har ikke noget at sammenligne med.
24. maj 2012 - 10:57 #6
Tak for response.

#1:  Poupp blocker, ja.  Men jeg er nok lidt sippet, jeg ville foretrække, at eksperten valgte ikke at bruge popup reklamer som man så skulle undertrykke.  Plus det bekymrer mig, at sådanne emner overhovedet ikke kan diskuteres mellem medlemmerne og Ekspertens 'ejere'.  Så jeg bakker ud (bortset fra at holde øje med åbne spørgsmål.