Avatar billede jailbird Nybegynder
18. maj 2012 - 16:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

optag (video og lyd) af skærm

Hej alle

Jeg skal i gang med at forberede et kort indlæg på et afdelingsmøde på mit arbejde og skal lave nogle plancer.

I den forbindelse skal jeg vise et klip fra youtube. Hvordan kan man optage det og have som en avi fil eller lignende? Uden nogen fancy programmer eller lignende?

Alternativt kan man optage hvad man laver på sin skærm og så gemme som en fil?
Avatar billede Blaine Nybegynder
18. maj 2012 - 16:51 #1
Kig eventuelt her:
http://beep.tv2.dk/article/g%C3%B8r-det-nemt-downloade-youtube-video
Videoerne fra youtube er .flv filer, så du skal formodentlig yderligere enten have et konverterings program eller et program til at afspille dem, vlc er godt og gratis.

Windows har ikke et indbygget program til at optage dit skærmbillede. Det kræver et program og de findes i massevis:
http://www.webresourcesdepot.com/10-free-screen-recording-softwares-for-creating-attractive-screencasts/
Du kan også finde nogle betalings udgaver, der måske kan flere eller smartere ting.

mvh
Avatar billede Chenzu Nybegynder
18. maj 2012 - 16:50 #2
Hej.

Du kan eventuelt bruge programmet PowerPoint (Microsoft Office) som er meget brugervenlig og perfekt til fremlæggelser og fremvisning af ting.
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. maj 2012 - 16:51 #3
Ja okay - så langt er jeg nået... men prøv nu at læse det jeg spørger om (uden at lyde sur)
Avatar billede Chenzu Nybegynder
18. maj 2012 - 16:53 #4
Angående det med at optage, så kan du bruge programmet "Fraps" til at optage alt hvad du laver på din computer.
Avatar billede pstidsen Novice
18. maj 2012 - 17:07 #5
Chenzu: Det er en uskik at lægge Svar inden man bliver bedt om det. Lad være med det!

jailbird: Når du skal downloade en YouTube video skal du først og fremmest være opmærksom på at der nok er Copyright på filmen. Du kan downloade filmen i et valgfrit format online her: www.mediaconverter.org

Når du skal optage fra skærmen skal du så have den lyd der kommer ind af mikrofonen eller ud af højtalerne? Det er en stor forskel ;)
Avatar billede Blaine Nybegynder
18. maj 2012 - 17:18 #6
En mulighed til direkte download fra YouTube, er at gå ind som normalt, finde et videoklip og oppe i browserlinjen tilføje et "kick" til adressen.

Eksempelvis:
www.youtube.com/watch?v=fe57O4Xa1Yg
Laves om til
www.kickyoutube.com/watch?v=fe57O4Xa1Yg
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2012 - 16:14 #7