Avatar billede 01hjorth Nybegynder
11. maj 2012 - 14:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Minijack til usb? - LOST!

Hej.

Jeg leder efter en adapter med minijack hun og usb han, så jeg kan tilslutte mine højtalere til min usb-hub.

Kan simpelthen ikke finde det jeg har i tankerne. Og ved desuden heller ikke præcis hvad jeg leder efter (navnet på sådan en sag).

Er der nogen der ved hvad jeg snakker om, og evt. kan give links/navnet på sådan en dims?

Og et lille spørgsmål. Vil det ændre på kvaliteten af lyden?

På forhånd tak :)

M.v.h.
Anders
Avatar billede sand321 Nybegynder
11. maj 2012 - 14:13 #1
Sådan en adapter hedder et eksternt usb lydkort!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 14:57 #3
Ah det sidste link er en forkert adapter. Prøver lige at finde en anden.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 14:59 #4
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
11. maj 2012 - 15:29 #5
Tak skal du have, men ved du om det påvirker lydkvaliteten? Og findes der ikke en direkte adapter fra minijack til normal usb?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 15:37 #6
Jo det gør der sikkert. Jeg har bare ikke kunnet finde det på Av Ekspertens side som forhandler en del kabel udstyr.
Jeg kan prøve et se på anden forhandler side, men har ikke tid lige nu, så jeg håber da der kommer andre alternativer til dig.
Jeg kan selvfølgelig ikke skrive om det påvirker lyden, da jeg ikke ved det. Men jeg formoder ikke at det kabel du havde var noget specielt, så jeg vil umiddelbart tro at lyden er på samme måde som med det andet kabel.
Avatar billede sand321 Nybegynder
11. maj 2012 - 16:11 #7
Det er ikke nødvendigvis nok bare at finde en ledning der passer. Der skal osse sidde noget hardware som konvertere det digitale signal til et analogt signal (DAC)

Men det er muligt at de telefoner denne adapter understøtter sender et analogt signal ud af deres mikro usb port, hvorfor en DAC ikke er nødvendig, men hvis jeg var dig ville jeg undersøge om det virker med en computer! Det vil jeg umiddelbart ikke tro det gør, men hvis nogen ved bedre, vil jeg meget gerne høre hvad de har at sige!?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2012 - 16:31 #8
#7 Det kan du have ret i, så der skal nok lige testes lidt mere.
Og som jeg forstår ved spørger heller ikke helt hvordan dette kabel så ud (om der var en klump i den ene ende hvor evt hardware kunne være i)?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 20:22 #9
Jeg tror løsningen er givet i #1.

Headsettet skal jo også kunne genkendes, når det sluttes til USB, og da da det ikke er "født" som USB headset, tror jeg ikke det vil kunne blive genkendt når det sluttes til via USB.

Jeg har heller aldrig hørt om sådan en "dims"!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 20:25 #10
#5
Brug af USB lydkort, forringer ikke nødvendigvis kvaliteten.
Men har du et lydkort til 2000 kr. siddende i din pc samt et par dyre højttalere, og synes dette leverer en ok lyd, ja så vil du helt sikkert kunne høre forskel!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2012 - 20:25 #11
#10
(Det dyre lydkort bliver således overflødigt...)
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
26. juni 2014 - 23:20 #12
Gammel tråd og fik aldrig tildelt point. Jeg kan ærlig talt ikke huske om jeg fandt frem til noget dengang men øsker alligevel at uddele point så jeg ikke er i "bad standing " ;) Hvis du kunne oprette et pointberettiget svar vil jeg gerne give dig point.