Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2012 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk via ODBC fra flere regnskaber

Jeg laver normalt dataudtræk fra min Nav4 native database via ODBC. Nu står jeg og skal bruge data fra tabellen Finanskonto fra rigtigt mange (200+)regnskaber. Hvordan håndterer jeg denne problemstilling uden at skulle oprette et tilsvarende antal ODBC-adgange?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. maj 2012 - 15:02 #1
Har du fundet nogen løsning på dette?
Avatar billede torben-r Nybegynder
17. maj 2012 - 10:02 #2
Nu er det efterhånden en del år siden jeg sidst har arbejdet med ODBC, så vidt jeg husker skal regnskabet angives når du opretter en ODBC-adgang. Hvis jeg husker ret skal du have en adgang til hvert regnskab.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2012 - 11:48 #3
Det er korrekt at jeg skal have en ODBC-adgang til hvert regnskab (hvilket er komplekst når man har flere hundrede).
Hvad er de bedste alternativ, hvis man ikke selv kan kode fra bunden direkte i Nav?
Avatar billede cpfrande Nybegynder
24. maj 2012 - 12:44 #4
Der er ikke så mange alternativer, når vi snakker NAV v. 4.0.

ODBC er måden du kan hive data ud på.
Du kan ikke blot hive data ud for hvert regnskab i hvert sit ark i Excel (og så bruge en ODBC kilde til hver af udtrækningerne). Så har du dataene, og kan arbejde med dem - godt nok på tværs af Excel regneark.

Alternativt er det et spørgsmål om, at du får lavet en udlæsning fra NAV af en udvikler, hvor den trækker de oplysninger ud, som du gerne vil ha' ud - på tværs af regnskaber!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 09:40 #5
Læg svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 05:58 #6
Timeout.