Avatar billede bas Forsker
09. maj 2012 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2003: Regel - udskriv automatisk vedhæftede filer

Hej

Kan man i Oulook 2003 - og uden installation af yderligere programmer og tilføjelser - oprette en regel der automatisk
udskriver vedhæftede filer til en bestemt printer, når der bliver sendt til en bestemt e-mail adresse?
Jeg tænker på, om man kan oprette og indsætte et script
under Regler?

Venlig hilsen
Martin Ploug
Avatar billede kedde65 Praktikant
09. maj 2012 - 12:42 #1
Du kan gøre det på den måde at du laver en stump Outlook VBA kode, som du så kalder fra dine regler. Det vil sige du bruger reglerne til at teste betingelser, og hvis bestemte betingelser er opfyldt så kaldes den makro der så gemmer de vedhæftede filer et sted på disken. Eneste ulempe er blot at det kun virker når Outlook er startet op.
Avatar billede bas Forsker
09. maj 2012 - 12:54 #2
Mange tak for dit indlæg.
Jeg kender ikke noget til VBA kode. Ved du, om der findes noget mere eller mindre færdigt, der ville kunne bruges, og som jeg kunne kigge på?
Gemmes VBA koden i Outlook eller hvor?
Avatar billede bas Forsker
09. maj 2012 - 12:56 #3
Nå, jeg faldt lige over http://www.eksperten.dk/spm/949042
Det minder meget om det jeg vil kunne.
Avatar billede kedde65 Praktikant
09. maj 2012 - 12:56 #4
Jeg tror ikke der ligger noget færdigt derude - ihvertfald ikke som jeg kender til.
Ja VBA lagres i Outlook.
Avatar billede bas Forsker
30. maj 2012 - 16:46 #5
kedde65, vil du have points?
Så lukker jeg.
Avatar billede bas Forsker
04. juni 2012 - 08:36 #6
Lukker.