Avatar billede hnteknik Novice
08. maj 2012 - 15:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søger Advanced kursus i Word VBA

Jeg er en gammel knark til Access VBA og er ved at komme efter Excel VBA. Nu skal jeg til at lave lidt avanceret menu styring i en template som skal hente ting ude fra.

For at komme godt fra start vil jeg for en gang skyld gerne på et VBA kursus som går lige til sagen. nettet handler tilsyneladende alene om VBA Word fra starten.

er der nogen, som har et hint om et godt kursus i VBA programmering inkl smart menuopbygning i WORD ?

Alternativ en knippelgod bog om emnet.

pft Henrik
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2012 - 15:47 #1
Jeg tror at det tætteste du kan komme er et kursus som http://www.4d.dk/Kurser/Office/Word/2007-2010/969 - men indholdet på langt langt de fleste kurser er på forhånd fastlagt af MS (og ved ikke om menuopbygning er en del af det) da de lægger op til tests/certificeringer. Så jeg tror at det bliver svært at du får noget så specifikt medmindre du fx booker et vist antal timer/dage til at lære netop det du har behov for på et kursussted.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2012 - 23:42 #2
Hvad er det specielle ved den menu du skal konstruere i Word?
Avatar billede hnteknik Novice
09. maj 2012 - 10:32 #3
> supertekst

The specielle bliver nok, at skabelonen som udgangspunkt er på engelsk, men skal fylde - den tomme skabelon - med 'moduler' på et forvalgt sprog UK, DK, NO og SE. Disse tekster skal med fordel ligge i eksterne WORD dokumenter, som der læses fra. Det er der næsten styr på ( bortset fra at få kaskadevis valg af tekster læst ind fra eksterne WORD docs til at virke efter hensigten ( i word 2003 - det er lidt anderledes i 10 udgaven).

Da tiden er relativ kort vil jeg gerne have en kickstart med VBA til WORD og anvendelse af menuer og forms især da vi et sted i processen svinger over på WORD 2010, hvilket er nyt for mig.

Det er vel næppe et problem at lave disse menuer eller forme, men det gjorde ikke noget, at de havde et smart islæt fra starten. De måtte gerne være intuitive og slevforklarende et godt stykke af vejen.

Der anvendes givet andre objekter 10eren end i det bedagede 03.

> Keysersoze

Jeg vil prøve at kontakte kursusudbyderne og se, hvad de har her i maj/juni måned.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. maj 2012 - 10:39 #4
ok & tak for info samt held og lykke med det..
Avatar billede hnteknik Novice
09. maj 2012 - 10:53 #5
Jeg vender nok tilbage. Når man har været med fra næsten starten her på Eksperten, så ved man godt at det bedste uddannelsessted er her på siten ;-)

Henrik
Avatar billede kedde65 Praktikant
09. maj 2012 - 11:24 #6
Hej

Ved http://www.officekonsulenterne.dk der kan vi hjælpe dig med word VBA Kursus på præcis det niveau som du ønsker. Vi har dog kun virksomhedskurser, det vil sige at du ikke kan komme på et åbent kursus sammen med andre deltagere fra andre virksomheder - som du eksempelvis kan hos mange af de andre kursusudbydere.
Avatar billede hnteknik Novice
09. maj 2012 - 12:34 #7
Det vil så i praksis betyde et en-mands show. Det vil vel koste spidsen af ... I så fald vil det måske være mere optimalt at trække på eksterne ressourcer som f.eks. Supertekst.målrettet på løsning af opgaven.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. maj 2012 - 13:19 #8
Når nu jeg omtales i #7 - så skal jeg nævne, at jeg før har holdt minikursus for 1-2 personer på min adresse - dels en form for fjernundervisning (som mentor) kombineret med 2 dage på min adresse - så det kan gøres uden at "Karup" skal indblandes.

Så når det nu nævnes - så kan der godt strikkes noget sammen, hvis det er det man vil...
Avatar billede hnteknik Novice
09. maj 2012 - 13:31 #9
Undskyld jeg tog dit navn i ed, håber det blev opfattet positivt.

Tak i øvrigt for jeres input. Jeg har foreløbigt reserveret mig på et 4D kursus, men jeg skal have jer i mente. I øvrigt er Karup jo ikke så langt væk fra Ballerup. I bliver snart overrendt af Whisky og Rom drikkende nørder fra nabolaget Frederiks festival ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
09. maj 2012 - 13:47 #10
Det er helt i orden og absolut positivt opfatte.

Karup var i relation til spidsen af en jetjager. Bor nu et godt stykke derfra..
Avatar billede hnteknik Novice
22. juni 2012 - 09:42 #11
Lukker og slukker
Avatar billede keysersoze Guru
22. juni 2012 - 10:14 #12
spændende point-fordeling når nu du ikke benyttede den pågældende løsning.
Avatar billede hnteknik Novice
22. juni 2012 - 11:04 #13
>keysersoze

jeg tog faktisk et 4D kursus, men at kalde det et advanced kursus er nok lidt i overkanten. Kedde65 havde et godt bud, men tiden og pungen hos min opdragsgiver var ikke til det desværre.

Jeg er ikke karrig med pointene, så hvis du ...
Avatar billede keysersoze Guru
23. juni 2012 - 10:00 #14
Som også nævnt er standard-kurser målrettet et bredt publikum hvorfor jeg også nævnte individuel undervisning som en måske bedre mulighed.

Jeg overlever point - men derfor kan jeg vel godt undres over fordelingen af dem.