Avatar billede jyde4 Nybegynder
08. maj 2012 - 10:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekstretning ændres når Powerpoint udgives som Pdf.fil - hvorfor??

Har netop færdiggjort flere siders Powerpoint, hvor noget af teksten er vendt 90 grader - altså anderledes tekstretning end øvrig tekst i Powerpoint. Når jeg udgiver Powerpoint som pdf.fil vendes teksten 90 grader og det meste af teksten ender så udenfor ark størrelse og står i 'normal' læseretning, hvilket altså ikke er meningen. Teksten står i et indsat farvet felt og jeg har prøvet at gruppere farvefelt og tekst i håb om at tekst så ville forblive vendt/skrevet i modsat retning af øvrig tekst - det hjalp desværre ikke!! Nogen ide til om man kan låse tekstretning så denne forbliver som lavet i Powerpoint når filen udgives som en pdf.fil ????
Avatar billede pstidsen Novice
08. maj 2012 - 12:33 #1
Jeg har lige prøvet at "printe" en pptx fil ud som pdf. Jeg brugte PDF Creator og det virker fint. Prøv den: http://heanet.dl.sourceforge.net/project/pdfcreator/PDFCreator/PDFCreator%201.3.2/PDFCreator-1_3_2_setup.exe
Avatar billede jyde4 Nybegynder
08. maj 2012 - 13:13 #2
Perfekt TAK - det virker!
Fantastisk hjælp til min jobansøgning! Endnu engang TAK.
Avatar billede pstidsen Novice
08. maj 2012 - 18:20 #3
Hov du skal give points til mig. Ikke tage dem selv ;)

Du sakl i det hele taget ikke lægge Svar. Det er til løsninger og pointgivning som der står!
Avatar billede jyde4 Nybegynder
08. maj 2012 - 20:06 #4
Det må du undskylde!!! Kan ikke lige se hvordan jeg kan give dig points - gik da ud fra jeg ikke kunne give mig selv!
Avatar billede pstidsen Novice
08. maj 2012 - 20:12 #5
Det er i orden =) Det er et bøvlet forum og alle laver fejl i starten ;) Du kan med fordel læse FAQ: www.eksperten.dk/faq :-)
Avatar billede jyde4 Nybegynder
08. maj 2012 - 22:33 #6
Hm vil det sige at du nu skal sende mig et svar før jeg kan give dig points? synes det er et lidt sært system - måske mig der er lidt langsomt opfattende!
Avatar billede pstidsen Novice
09. maj 2012 - 18:02 #7
#6: Ja det skal jeg - eller skulle jeg, for da du nu HAR lagt et Svar og accepteret det så er tråden lukket og der kan ikke lægges flere Svar eller gives points.