Avatar billede jks77 Nybegynder
06. maj 2012 - 12:41 Der er 4 kommentarer

stjålet tablet

jeg har fået stjålet min tablet i april. jeg skriver her så der måske er nogen der kan finde den på MAC adressen. ved godt det er naivt at tro, men det kunne jo være at nogen herinde var på samme netværk som den der har den.

MAC adresse er 00:1f:1f:ef:43:da

jeg har kvittering og orig kasse til den.

mvh

jonas
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. maj 2012 - 22:20 #1
Har man en router foran sin internet-forbindelse, så er det routerens MAC-adresse man vil se, hvilket nok er 99% af alle faste forbindelser.

Den kan måske ses på de mobile internetforbindelser, men så skal det være den MAC-adresse for modemmet du lister her og ikke den for WIFI-kortet.
Avatar billede jks77 Nybegynder
07. maj 2012 - 01:51 #2
der er kun WIFI i tabletten. der er ikke 3 g i.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. maj 2012 - 18:01 #3
Så er chancen praktisk talt lig nul, da der så typisk er en router foran, der vil skjule tabletten.

Mange tablets har en find-me funktion, så de kan spores, men den skal aktiveres før den bliver stjålet. :(
Avatar billede jks77 Nybegynder
08. maj 2012 - 23:01 #4
ved at chancen er næsten lig nul.