Avatar billede jtc Nybegynder
05. maj 2012 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

virker ikke ved limit over 2

Hej
Følgende kode virker ikke hvis jeg sætter limit til et tal større end 2.
LIMIT er sat til 3 nedenfor.

Hvorfor virker det kun ved LIMIT mindre end 3

<?php
defined('_JEXEC') OR defined('_VALID_MOS') OR die( "Direct Access Is Not Allowed" );

include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/php/electric.php';
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/php/course.php';
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/php/counter.php';
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/php/elite_statistik_functions.php';

// load database with the player information
$database_spiller = &JFactory::getDBO();
$query_spiller = 'SELECT b.*
              FROM #__elite_spiller AS b
              ORDER BY b.navn ASC LIMIT 3 ';

$database_spiller->setQuery($query_spiller);
$posts_spiller = $database_spiller->loadObjectList();

// go through each element of the database
foreach ($posts_spiller as $post_spiller) {

// load database with results
    $database = &JFactory::getDBO();
    $query = 'SELECT a.*
              FROM #__elite_statistik AS a
              WHERE a.spillerid='.$post_spiller->medlemsnr.'
              ORDER BY (a.score_hul1+a.score_hul2+a.score_hul3+a.score_hul4+a.score_hul5+a.score_hul6+a.score_hul7+a.score_hul8+a.score_hul9+a.score_hul10+a.score_hul11+a.score_hul12+a.score_hul13+a.score_hul14+a.score_hul15+a.score_hul16+a.score_hul17+a.score_hul18) ASC';
    $database->setQuery($query);
    $posts = $database->loadObjectList();

// global variables
    $imgWidth             = 10;
    $spiller_counter    = 0;

    $electric[]         = array();

// go through each element of the database for that player
foreach ($posts as $post) {

    $counter                         = new Counter;
    $electric[$spiller_counter]        = new Electric;

    // load database with the match information
    $database_match = &JFactory::getDBO();
    $query_match = 'SELECT b.*
                  FROM #__elite_match AS b
                  WHERE b.id='.$post->matchId.'
                  ORDER BY b.id DESC ';

    $database_match->setQuery($query_match);
    $posts_match = $database_match->loadObjectList();

    // look up information from the match
    foreach ($posts_match as $post_match) {

        // load database with the course information
        $database_bane = &JFactory::getDBO();
        $query_bane = 'SELECT b.*
                      FROM #__elite_bane AS b
                      WHERE b.id='.$post_match->baneId.'
                      ORDER BY b.id DESC ';

        $database_bane->setQuery($query_bane);
        $posts_bane = $database_bane->loadObjectList();

                // look up information from the course
                foreach ($posts_bane as $post_bane) {

                    $length_ud=
                        $post_bane->length_hul1+
                        $post_bane->length_hul2+
                        $post_bane->length_hul3+
                        $post_bane->length_hul4+
                        $post_bane->length_hul5+
                        $post_bane->length_hul6+
                        $post_bane->length_hul7+
                        $post_bane->length_hul8+
                        $post_bane->length_hul9;
                    $length_ind=
                        $post_bane->length_hul10+
                        $post_bane->length_hul11+
                        $post_bane->length_hul12+
                        $post_bane->length_hul13+
                        $post_bane->length_hul14+
                        $post_bane->length_hul15+
                        $post_bane->length_hul16+
                        $post_bane->length_hul17+
                        $post_bane->length_hul18;
                    $length_tot=$length_ud+$length_ind;

                    $counter->setPar($post_bane->par_hul1);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul2);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul3);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul4);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul5);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul6);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul7);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul8);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul9);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul10);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul11);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul12);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul13);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul14);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul15);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul16);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul17);
                    $counter->setPar($post_bane->par_hul18);

                    $arrPar=$counter->getArrPar();
                    $par_ud=0;
                    $par_ind=0;

                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul1);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul2);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul3);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul4);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul5);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul6);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul7);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul8);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul9);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul10);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul11);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul12);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul13);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul14);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul15);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul16);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul17);
                    $electric[$spiller_counter]->setScore($post->score_hul18);

                    $counter->setScore($post->score_hul1);
                    $counter->setScore($post->score_hul2);
                    $counter->setScore($post->score_hul3);
                    $counter->setScore($post->score_hul4);
                    $counter->setScore($post->score_hul5);
                    $counter->setScore($post->score_hul6);
                    $counter->setScore($post->score_hul7);
                    $counter->setScore($post->score_hul8);
                    $counter->setScore($post->score_hul9);
                    $counter->setScore($post->score_hul10);
                    $counter->setScore($post->score_hul11);
                    $counter->setScore($post->score_hul12);
                    $counter->setScore($post->score_hul13);
                    $counter->setScore($post->score_hul14);
                    $counter->setScore($post->score_hul15);
                    $counter->setScore($post->score_hul16);
                    $counter->setScore($post->score_hul17);
                    $counter->setScore($post->score_hul18);

                    $arrScore=$counter->getArrScore();
                    $score_ud=0;
                    $score_ind=0;

                    $counter->setPutt($post->putt_hul1);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul2);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul3);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul4);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul5);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul6);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul7);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul8);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul9);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul10);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul11);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul12);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul13);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul14);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul15);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul16);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul17);
                    $counter->setPutt($post->putt_hul18);

                    $arrPutt=$counter->getArrPutt();
                    $putt_ud=0;
                    $putt_ind=0;

                    $counter->setGIR($post->score_hul1,$post_bane->par_hul1,$post->putt_hul1);
                    $counter->setGIR($post->score_hul2,$post_bane->par_hul2,$post->putt_hul2);
                    $counter->setGIR($post->score_hul3,$post_bane->par_hul3,$post->putt_hul3);
                    $counter->setGIR($post->score_hul4,$post_bane->par_hul4,$post->putt_hul4);
                    $counter->setGIR($post->score_hul5,$post_bane->par_hul5,$post->putt_hul5);
                    $counter->setGIR($post->score_hul6,$post_bane->par_hul6,$post->putt_hul6);
                    $counter->setGIR($post->score_hul7,$post_bane->par_hul7,$post->putt_hul7);
                    $counter->setGIR($post->score_hul8,$post_bane->par_hul8,$post->putt_hul8);
                    $counter->setGIR($post->score_hul9,$post_bane->par_hul9,$post->putt_hul9);
                    $counter->setGIR($post->score_hul10,$post_bane->par_hul10,$post->putt_hul10);
                    $counter->setGIR($post->score_hul11,$post_bane->par_hul11,$post->putt_hul11);
                    $counter->setGIR($post->score_hul12,$post_bane->par_hul12,$post->putt_hul12);
                    $counter->setGIR($post->score_hul13,$post_bane->par_hul13,$post->putt_hul13);
                    $counter->setGIR($post->score_hul14,$post_bane->par_hul14,$post->putt_hul14);
                    $counter->setGIR($post->score_hul15,$post_bane->par_hul15,$post->putt_hul15);
                    $counter->setGIR($post->score_hul16,$post_bane->par_hul16,$post->putt_hul16);
                    $counter->setGIR($post->score_hul17,$post_bane->par_hul17,$post->putt_hul17);
                    $counter->setGIR($post->score_hul18,$post_bane->par_hul18,$post->putt_hul18);

                    $arrGIR=$counter->getArrGIR();
                    $udGIR=0;
                    $indGIR=0;

                    $counter->setFW($post->fw_hul1,$post_bane->par_hul1);
                    $counter->setFW($post->fw_hul2,$post_bane->par_hul2);
                    $counter->setFW($post->fw_hul3,$post_bane->par_hul3);
                    $counter->setFW($post->fw_hul4,$post_bane->par_hul4);
                    $counter->setFW($post->fw_hul5,$post_bane->par_hul5);
                    $counter->setFW($post->fw_hul6,$post_bane->par_hul6);
                    $counter->setFW($post->fw_hul7,$post_bane->par_hul7);
                    $counter->setFW($post->fw_hul8,$post_bane->par_hul8);
                    $counter->setFW($post->fw_hul9,$post_bane->par_hul9);
                    $counter->setFW($post->fw_hul10,$post_bane->par_hul10);
                    $counter->setFW($post->fw_hul11,$post_bane->par_hul11);
                    $counter->setFW($post->fw_hul12,$post_bane->par_hul12);
                    $counter->setFW($post->fw_hul13,$post_bane->par_hul13);
                    $counter->setFW($post->fw_hul14,$post_bane->par_hul14);
                    $counter->setFW($post->fw_hul15,$post_bane->par_hul15);
                    $counter->setFW($post->fw_hul16,$post_bane->par_hul16);
                    $counter->setFW($post->fw_hul17,$post_bane->par_hul17);
                    $counter->setFW($post->fw_hul18,$post_bane->par_hul18);

                    $arrFW=$counter->getArrFW();
                    $fw_ud=0;
                    $fw_ind=0;

                    $counter->setScramble($post->score_hul1,$post_bane->par_hul1,$post->putt_hul1);
                    $counter->setScramble($post->score_hul2,$post_bane->par_hul2,$post->putt_hul2);
                    $counter->setScramble($post->score_hul3,$post_bane->par_hul3,$post->putt_hul3);
                    $counter->setScramble($post->score_hul4,$post_bane->par_hul4,$post->putt_hul4);
                    $counter->setScramble($post->score_hul5,$post_bane->par_hul5,$post->putt_hul5);
                    $counter->setScramble($post->score_hul6,$post_bane->par_hul6,$post->putt_hul6);
                    $counter->setScramble($post->score_hul7,$post_bane->par_hul7,$post->putt_hul7);
                    $counter->setScramble($post->score_hul8,$post_bane->par_hul8,$post->putt_hul8);
                    $counter->setScramble($post->score_hul9,$post_bane->par_hul9,$post->putt_hul9);
                    $counter->setScramble($post->score_hul10,$post_bane->par_hul10,$post->putt_hul10);
                    $counter->setScramble($post->score_hul11,$post_bane->par_hul11,$post->putt_hul11);
                    $counter->setScramble($post->score_hul12,$post_bane->par_hul12,$post->putt_hul12);
                    $counter->setScramble($post->score_hul13,$post_bane->par_hul13,$post->putt_hul13);
                    $counter->setScramble($post->score_hul14,$post_bane->par_hul14,$post->putt_hul14);
                    $counter->setScramble($post->score_hul15,$post_bane->par_hul15,$post->putt_hul15);
                    $counter->setScramble($post->score_hul16,$post_bane->par_hul16,$post->putt_hul16);
                    $counter->setScramble($post->score_hul17,$post_bane->par_hul17,$post->putt_hul17);
                    $counter->setScramble($post->score_hul18,$post_bane->par_hul18,$post->putt_hul18);

                    $arrScramble    = $counter->getArrScramble();
                    $scramble_ud    = 0;
                    $scramble_ind    = 0;

                    for ($i = 0; $i < 18; $i++) {
                        $counter->setScoreToPar($arrScore[$i],$arrPar[$i]);
                    }

        // calculate statistics
        $counter->calcPutt();
        $counter->calcScoreToPar();

                }

    $spiller_counter++;
    }

// ELECTRIC----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    // load database with the course information
    $database_bane = &JFactory::getDBO();
    $query_bane = 'SELECT b.*
                  FROM #__elite_bane AS b
                  WHERE b.id='.$post->baneId.'
                  ORDER BY b.id DESC ';

    $database_bane->setQuery($query_bane);
    $posts_bane = $database_bane->loadObjectList();

    $course                = new Course;

    foreach ($posts_bane as $post_bane) {

        $course->setPar($post_bane->par_hul1);
        $course->setPar($post_bane->par_hul2);
        $course->setPar($post_bane->par_hul3);
        $course->setPar($post_bane->par_hul4);
        $course->setPar($post_bane->par_hul5);
        $course->setPar($post_bane->par_hul6);
        $course->setPar($post_bane->par_hul7);
        $course->setPar($post_bane->par_hul8);
        $course->setPar($post_bane->par_hul9);
        $course->setPar($post_bane->par_hul10);
        $course->setPar($post_bane->par_hul11);
        $course->setPar($post_bane->par_hul12);
        $course->setPar($post_bane->par_hul13);
        $course->setPar($post_bane->par_hul14);
        $course->setPar($post_bane->par_hul15);
        $course->setPar($post_bane->par_hul16);
        $course->setPar($post_bane->par_hul17);
        $course->setPar($post_bane->par_hul18);

        $arrPar            = $course->getArrPar();

    }

    $arrScoreElectric    = $electric[0]->getArrScore();
    $score_ud            = 0;
    $score_ind            = 0;
    $par_ud                = 0;
    $par_ind            = 0;
    $score_gns_ud        = 0;
    $score_gns_ind        = 0;

    for ($i = 0; $i < count($electric); $i++) {
        $arrScore10    = $electric[$i]->getArrScore();

        for ($h = 0; $h < 18; $h++) {
            if ($arrScoreElectric[$h]>$arrScore10[$h]){    // if electric is higher than this
                $arrScoreElectric[$h]=$arrScore10[$h];    // then save this as new electric
            }

    // make an array containing all holes
    $arrScoreNew[] = array();
    for ($h = 0; $h < 18; $h++) {
        $arrScoreNew[$h]    = array();
    }

    // each hole contain an array with scores on the hole
    for ($i = 0; $i < count($electric); $i++) {
        $arrScore10            = $electric[$i]->getArrScore();

        for ($h = 0; $h < 18; $h++) {
            $arrScoreNew[$h][$i]    = $arrScore10[$h];
        }

        echo "<table width='100%' align='center' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>";
        echo "<tr>";
            echo "<td valign='top' width='100%'>";

            echo "<table width='100%' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>";
                echo "<tr class='row0'>";
                    echo "<td colspan='2'><strong>STATISTIK</strong></td>";
                echo "</tr>";
                echo "<tr class='row2'>";
                    echo "<td ><strong>". getSpiller($post->spillerId) ."</strong></td>";
                    echo "<td align='right' ></td>";
                echo "</tr>";
            echo "</table>";

            echo "<hr />";

            echo "</td>";
        echo "</tr>";
        echo "</table>";

    // calculate average score

    $arrScoreGns[] = array();
    $arrScoreGnsToPar[] = array();
    $arrScoreGnsToParRang[] = array();

    for ($h = 0; $h < 18; $h++) {
        $arrScoreGns[$h] = array_sum($arrScoreNew[$h])/count($electric);
        $arrScoreGnsToPar[$h] = $arrScoreGns[$h]-$arrPar[$h];
    }

    // calculate round gns
    $roundTotal=0;
    for ($h = 0; $h < 18; $h++) {
        $roundTotal += array_sum($arrScoreNew[$h]);
        $roundTotal;
    }
    $roundGns=$roundTotal/count($electric);

    // sort for rangering
    natsort($arrScoreGnsToPar);
    //print_r($arrScoreGnsToPar);

    $rang=0;

    foreach ($arrScoreGnsToPar as $key => $val) {
        $arrScoreGnsToParRang[$key]    = $rang;
        $rang++;
    }

        echo "<table width='100%' align='center' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>";
            echo "<tr>";
                echo "<td valign='top' width='100%'>";

                echo "<table class='formlist' style='width: 100%; padding: 0px;' border='0' cellpadding='0' cellspacing='1'>";

                    echo "<tr class='row0'>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Hul</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Par</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Best</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Gns</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Gns to par</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Rang</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Eagle</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Birdie</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Par</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>Bogey</strong></td>";
                        echo "<td align='center' width='43'><strong>DBogey</strong></td>";
                    echo "</tr>";

                    // to count total number of birdies, pars etc
                    $arrScoreToPar[] = array();

                    for ($h = 0; $h < 5; $h++) {
                        $arrScoreToPar[$h]    = array();
                    }

                    for ($i = 0; $i < 18; $i++) {

                        $count_eagle=0;
                        $count_birdie=0;
                        $count_par=0;
                        $count_bogey=0;
                        $count_dbogey=0;

                        for ($h = 0; $h < count($electric); $h++) {
                            if($arrScoreNew[$i][$h]<($arrPar[$i])-1){
                                $count_eagle++;
                                $arrScoreToPar[$i][0] = $count_eagle;
                            } elseif ($arrScoreNew[$i][$h] == ($arrPar[$i])-1){
                                $count_birdie++;
                                $arrScoreToPar[$i][1] = $count_birdie;
                            } elseif ($arrScoreNew[$i][$h] == $arrPar[$i]){
                                $count_par++;
                                $arrScoreToPar[$i][2] = $count_par;
                            } elseif ($arrScoreNew[$i][$h] == ($arrPar[$i])+1){
                                $count_bogey++;
                                $arrScoreToPar[$i][3] = $count_bogey;
                            } elseif ($arrScoreNew[$i][$h] > ($arrPar[$i])+1){
                                $count_dbogey++;
                                $arrScoreToPar[$i][4] = $count_dbogey;
                            } else {
                            }

                        $score_ud         += $arrScoreElectric[$i];
                        $par_ud            += $arrPar[$i];
                        $score_gns_ud     += $arrScoreGns[$i];

                    }

                    $score_tot        = $score_ud+$score_ind;
                    $par_tot        = $par_ud+$par_ind;
                    //$score_gns_tot     = $score_gns_ud+$score_gns_ind;

                    foreach($arrScoreToPar as $array)
                    {
                      $total_eagle += $array[0];
                      $total_birdie += $array[1];
                      $total_par += $array[2];
                      $total_bogey += $array[3];
                      $total_dbogey += $array[4];
                    }

                    echo "<tr class='row2'>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'><strong>TOT</strong></td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $par_tot ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $score_tot ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". number_format($roundGns,1) ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". number_format($roundGns-$par_tot,1)  ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'></td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $total_eagle ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $total_birdie ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $total_par ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $total_bogey ."</td>";
                        echo "<td style='text-align: center;' align='center'>". $total_dbogey ."</td>";
                    echo "</tr>";

                echo "</table>";

                echo "</td>";
            echo "</tr>";
        echo "</table>";

}

?>
Avatar billede vagnk Juniormester
06. maj 2012 - 18:56 #1
Kunne du ikke i stedet for en masse ligegyldig kode vis hvad der står #__elite_spiller. Man kan se et felt hedder navn, men hvad hedder de andre og hvad er indhold. Har du mere end to recs i tabellen?

Jeg kan se at du kører et queryloop inden i et andet queryloop, hvor den første query (med LIMIT) ikke er afsluttet med semikolon. Prøv for det første at afslutte dine queries og for det andet at læse lidt på JOIN.
Avatar billede jtc Nybegynder
23. maj 2012 - 14:19 #2
Jeg fandt fejlen, men vil prøve at læse lidt op på JOIN.

Tak
Avatar billede jtc Nybegynder
23. maj 2012 - 14:20 #3
Tak jeg fandt fejlen og vil kigge nærmere på JOIN

Tak