Avatar billede bigtime Nybegynder
30. april 2012 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kryp kode med sha1

jeg bruger sha1 til koden når brugerne opretter sig på siden.
$salt = 'etellerandet';
$password = sha1($salt.$kodeord);

men hvordan gør jeg når brugerne skal ændre deres passvord så skal det jo dekryp men hvordan det og de skulle jo gerne ikke se $salt
Avatar billede The_Buzz Novice
30. april 2012 - 13:35 #1
Hvis de skal ændre deres adgangskode ved glemt kode, kan du jo sende dem en e-mail med et ændrings link - og så sha1 det nye adgangskode

Eller er det når de er logget på du vil ændre adgangskoden?

Isåfald er det jo det samme, bare at gemme den nye sha1 kode på brugeren.

Du kan ikke decrypt en sha1 med salt, ikke uden du har computerkraft ud over det sædvanlige, og så vil det nok alligevel tage år...
Avatar billede bigtime Nybegynder
30. april 2012 - 13:38 #2
det er når de er logget ind og vil rette i deres bruger info.
så du vil anbefale at de ikke kan se deres adgangskode og hvis de ændre det så laver den bare en ny sha1 kode
Avatar billede The_Buzz Novice
30. april 2012 - 14:00 #3
Det ville jeg gøre ja.

Syns det er dårligt at man kan se eller få gensendt ens kode, det skriger "usikkert" efter min mening
Avatar billede tobrukDk Novice
30. april 2012 - 15:14 #4
Tag måske et kigge på den her ;

http://www.eksperten.dk/spm/961417#reply_7934834
Avatar billede bigtime Nybegynder
28. august 2012 - 17:43 #5
skal vi lukke og dele pointende ?