Avatar billede jds Nybegynder
29. april 2012 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vektorregning

Hej

Hvis jeg har en [X Y] vektor og jeg ønsker at den skal være K lang. Hvordan regner jeg det så ud? Det burde være ret simpelt, men jeg er gået lidt død i det. Første skridt går jeg udfra er at lave en om til en enhedsvektor... og hvad skal der så ske?

Håber I kan hjælpe. Mange tak!
Avatar billede buttwipe Juniormester
29. april 2012 - 17:56 #1
Avatar billede jds Nybegynder
29. april 2012 - 18:26 #2
Jeg har løst den selv nu. Jeg omregner XY fra kartesiske koordinet til polære, jeg sætter så længden RHO til K og beholder vinklen THETA. Derefter beregner jeg tilbage igen til kartesiske.