Avatar billede echelon2001 Juniormester
26. april 2012 - 08:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printindstillinger i Word 2007 ??

Hej

Jeg har et word dokument, som jeg har oprettet som skabelon, til den skabelon vil jeg gerne have en printerindstilling der følger skabelonen så den automatisk skriver ud på begge sider (duplex)når andre åbner dokumentet, kan det lade sig gøre ?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
26. april 2012 - 09:37 #1
Har ikke efterprøvet det, men vil da tro at du bare skal gemme din DOT fil, med den ønskede printer indstilling.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. april 2012 - 09:47 #2
Via dialogboksen Sideopsætning > fanen Papir kan man gemme printerindstillinger, som er specifikke for det pågældende dokument/skabelon. Men de valg giver udelukkende mulighed for at indstille brugen af papirbakker og ikke noget med duplex.

Følgende tråd indeholder links til artikler om at lave makroer til styring af print og info om at indsætte et Print-felt i selve dokumentet. Jeg vil foreslå dig at afprøve, om du kan få det med Print-feltet til at virke i forhold til den/de aktuelle printere. Hvis det ikke er tilfældet, kan du overveje at bruge en makro:
http://www.pcreview.co.uk/forums/setting-document-always-print-double-sided-t2736117.html
Avatar billede echelon2001 Juniormester
27. april 2012 - 07:29 #3
har prøvet dine links lene, men kan ikke få det til at fungere :-/ - micma18 - har prøvet det, men det virker ikke  :-(

kan jeg gøre andet ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. april 2012 - 09:01 #4
Hvis du har dobbelttjekket, at du har lavet Print-feltet som anvist (korrekte klammer omkring feltet lavet med Ctrl+F9) og korrekt kode inde i feltet, og det fortsat ikke virker, så burde det være muligt at få makroløsningen beskrevet i 2. link under ovenstående til at virke (http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=116).

Bemærk, at du også skal have al den kode, som står under "Main Code for the Article", i brug. Den nødvendige forklaring er inkluderet i artiklen.
Avatar billede echelon2001 Juniormester
30. april 2012 - 09:15 #5
Jeg har indsat de to koder i word dokumentet med de rigtige klammer, først koden for duplex og så en klamme mere med resten af koden der er vist nederst i linket, men det virker stadig ikke, jeg får en tekst "Fejl! Bogmærke er ikke defineret." når jeg har tatstet koderne ind og trykket på CTRL+F9 - hvad hulen kan jeg gøre galt, jeg har også prøvet at være inde og indsat det som modul uden at det virkede :-/
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. maj 2012 - 16:50 #6
Jeg har ikke rigtig mulighed for at hjælpe dig videre ud over de links, jeg har skrevet.
Dog lyder det til, at du har lavet print-feltet forkert - ellers ville du ikke få den fejl, du beskriver. Der skal ikke være to felter inden i hinanden. Selv om print-feltet er lavet korrekt, er det ikke sikkert, at det kan fortolkes af den aktuelle printer.

Din beskrivelse af, hvad du har gjort med makrokoden er jeg ikke helt sikker på, at jeg forstår korrekt. Du skal have både den kode, der start med "Public Sub PrintLongDocsDraft()" og slutter med "End Sub" installeret OG hele den lange kode, der starter med "Option Explicit" og slutter med "End Function" installeret - det sidste skal placeres i et selvstændigt modul i makroeditoren. Hvis du ikke har erfaring med makroer, er det muligvis for uoverskueligt.

Vedr. feltet:

1. Tast Ctrl+F9 for at indsætte feltklammer.

2. Mellem klammerne skal du skrive den korrekte printkode. Mulighederne var forklaret i et af ovenstående links. Koden kan så f.eks. se sådan ud:

{ PRINT 27"&l1S" }
hvor klammerne er dem, du lavede med Ctrl+F9.

3. Tast F9 for at opdatere feltet. Hvis feltkoden stadig vises, så tast Alt+F9.
Så er selve feltet usynligt i dokumentet - det vil blot give information til printeren.
Avatar billede echelon2001 Juniormester
02. august 2013 - 19:28 #7
Lukket - det fungerede ikke :-(
Avatar billede echelon2001 Juniormester
02. august 2013 - 19:29 #8
lukket