Avatar billede mr.handstand Novice
24. april 2012 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netgear Router mistænkt for at blokere adobe.com 192.168... newbie - what to do

Hej,
Jeg har lige købt en drømmemaskine, men kan ikke få den konfigureret.

Når jeg går på www.adobe.com kan den ikke oprette forbindelse.
Når jeg siger: cmd >> ping adobe.com laver den timeout.
den når at resolve IP adressen til 192.150.16.117, men får 4 x timeout på transfer.

Jeg har læst noget om at nogle routers forbeholder sig 192.x.x.x som interne adresser og derfor ikke tilgår WAN efter internet info på dem

Jeg ved altså ingenting om routers.

Er der andre der har denne slags problemer.
Jeg tror det hænger sammen med at jeg opdaterede min N600 Wireless Dual Band Gigabit Router WNDR3700 forleden til nyeste firmware.

Point til den der hjælper mig til at få en synlig youtube video på min nye maskine og i øvrigt hjælper med adgang til adresser som jeg tror Router'en blokerer.

Jeg kører Windows 7 Home Premium. Maskinen er kablet, dvs det er ikke wireless forbindelse.

Det er en helt ny monster-stor maskine, så det er ikke dér skoen trykker.

Routeren står til at hente dynamisk IP adresse, henter automatisk DNS
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. april 2012 - 18:06 #1
Det er sikkert bare et problem på nettet mellem dig og Adobe.
Vent en dags tid og prøv igen.

Ang. ping, så kan det sagtens være at der er blokeret for ping hos Adobe.
Ang. 192-adresser, så er det kun 192.168-adresser, der er i det private IP-adresseområde.
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 18:37 #2
Har du problemer med andre hjemmesider end adobe.com
Jeg formoder du heller ikke kan komme på youtube.com?

Prøv at logge ind på routeren og gendan til fabriksindstillinger, hvis du ikke allerede har prøvet det?

Jeg kan godt pinge adobe.com, så de har ikke blokeret for ICMP-protokollen som ping komandoen bruger.
Avatar billede mr.handstand Novice
25. april 2012 - 10:56 #3
jeg kan fint logge på youtube både på min bærbare og på min stationære.

Jeg kan hverken logge på adobe.com fra min stationære eller fra min bærbare.

Det med at nulstille til fabriksindstillinger - vil det også fjerne den opdatering jeg downloaded da jeg gik ind i router administrationen og blev anbefalet dette?
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 11:08 #4
Ok. Nej det vil ikke fjerne firmwareopdateringen.
Avatar billede mr.handstand Novice
25. april 2012 - 11:11 #5
ok, for jeg tror at det er dén opdatering som er problemet - er det muligt at fjerne en firmware opdatering?
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 11:19 #6
Ja, men hvis ikke du har en sikkerhedskopi af din tidligere firmware må du finde den på nettet. Derefter kan du nedgradere vha routerens administrationsside.
Avatar billede mr.handstand Novice
17. juli 2013 - 21:10 #7
@Wally1973
Jeg er igang med oprydning. Problemet er forsvundet, så jeg tror du havde ret dengang du kom med din kommentar.... Lægger du et svar så får du point.
Avatar billede mr.handstand Novice
01. januar 2014 - 21:32 #8
Lukker spm.